robertus Opublikowano 28 Listopada 2012 Autor Opublikowano 28 Listopada 2012 Dzięki, jak nie będą drogie to zastosuję. Mechanizm mechanizacji wzorowany na wynalazku Steve Shumate Szerokość elementu 400mm. Myślałem, żeby go wykonać ze sklejki 3mm.Bądź z innego lżejszego a mocnego materiału. Bo działa to też jak dźwigar, a do krążków w skrzydłach wklejony będzie pręt lub rurka węglowa. Nie wiem jaką wytrzymałość ma balsa o grubości 6mm, nadawałaby się na krążek skrzydła?
Dj. Opublikowano 28 Listopada 2012 Opublikowano 28 Listopada 2012 Lepszy będzie wyazurowany krążek ze sklejki, twardszy i mocniejszy. Balsa 6mm ma swoją grubośc, ale nie wiem czy bedzie odpowiednio sztywna. Możesz jeszcze spróbowac wyciąć krążek z balsy 5mm i okleic go dwustronnie sklejką 0,5mm, bedzie lekko i sztywno... P.S. Gazeta nosi znamiona "niedoróbki"
sławek Opublikowano 28 Listopada 2012 Opublikowano 28 Listopada 2012 Dobrze też by było wykleić krążek folią dla "ślizgu" a serwo mechanizmu skrzydeł ustaw tak by po złożeniu płatów jedyną siłą jaka będzie na nie działać to "rozciąganie orczyka" czyli pozycja na którą już nie działają żadne siły na serwo.
robertus Opublikowano 30 Listopada 2012 Autor Opublikowano 30 Listopada 2012 Przymiarki napędów. EDF od DJ. to wentylatorek HAYOE z 7 łopatkami o średnicy 51mm Smigło ma 7 cali. Wg mnie najgorzej będzie zrobić napęd pchający. Kształt statecznika pionowego bardzo ogranicza montaż, a nie chcę aby wystawał patyk.
przemo Opublikowano 30 Listopada 2012 Opublikowano 30 Listopada 2012 Jak ma być śmigło to może coś pokombinuj jeszcze coś z planami i zrób miejsce na śmigło z tyłu bo tak śmigło z przodu według mnie to będzie to wyglądać tak "średnio na jeża". EDIT a bo tak jeszcze zapomniałem zapytać ... widzę że palny wydrukowane więc wnioskuje że teraz będzie się działo ?
robertus Opublikowano 1 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 1 Grudnia 2012 Skrzydła prototypu ciąg dalszy. Profil kfm2 6+3mm Starałem się aby spływ był jako taki w centropłacie. Kadłub. Suczka jest nad wyraz szczupła. Konstrukcję chcę zrobić taką. Wręga podłużna do parę wręg poprzecznych i poszycie z depronu 6mm. Jak zawsze w tego typu modelach mam problem czy i gdzie zastosować wzmocnienia. Czy taka konstrukcja będzie samoistnie sztywna?
sławek Opublikowano 2 Grudnia 2012 Opublikowano 2 Grudnia 2012 Poszycie chyba z depronu 3mm ? jeśli będziesz to robić z zielonej trójki daj kilka podłużnic wzdłuż kadłuba sosna lub węgiel ,na pewno dwie z nich pociągnij tuż nad skrzydłami bo poszycie samo nie utrzyma skrzydła na miejscu . Karczek chyba odetniesz? ułatwi i zwiększy wytrzymałość krycia kadłuba
robertus Opublikowano 2 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2012 Nie pomyliłem się. Chcę go zwinąć z depronu 6mm. Właśnie po to aby był sztywny na tej rurze.
robertus Opublikowano 2 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2012 Duży update W ten weekend nie próżnowałem, a o to wyniki. W trakcie sklejania przymierzyłem wspomniany wcześniej napęd EDF. Tak wygląda przekrój jakby był w drugiej sekcji od końca, czyli tuż za skrzydłem A tu pasuje idealnie do wylotu - ostatnia sekcja Po paru godzinach sklejania wygląda tak Klejony w sumie na szybko i trochę niechlujnie. Taki waży 160 gram. Jest to prototyp, który nigdy nie poleci z silnikiem. Zrobiłem go po to aby sprawdzić, czy dobrze przemyślałem metodykę sklejania, rozłożenia elektroniki itp. Będzie tez uczestniczył w testach rzucania dla wyznaczania środka ciężkości.
kmada Opublikowano 2 Grudnia 2012 Opublikowano 2 Grudnia 2012 Niezłe tempo, nawet jak na rzutkę. Jeśli zdecydujesz się na EDF - dolot i wylot do turbiny zwiększa sprawność, więc umiejscowienie za skrzydłem będzie lepsze i dla sprawności napędu, i dla wyważenia. Kąty jakie powinny mieć dolot i wylot można znaleźć w artykułach w sieci. Stożek z radarem w sukach też zmienia pozycje jak w MIGach 21? Kibicuję gorąco projektowi
Dj. Opublikowano 3 Grudnia 2012 Opublikowano 3 Grudnia 2012 Stożek z radarem w sukach też zmienia pozycje jak w MIGach 21?i Tylko w wersji szkolno-bojowej(dwie kabiny), pod mini radarem jest laser systemu nawigacyjno - celowniczego - "Mietka" emituje w podczerwieni
szymon_ Opublikowano 3 Grudnia 2012 Opublikowano 3 Grudnia 2012 Coś mi się zdaje, że jednak wjedzie EDF
koszkin Opublikowano 3 Grudnia 2012 Opublikowano 3 Grudnia 2012 ciekawe, ciekawe obserwuje postępy w projekcie.
vaderjk Opublikowano 5 Grudnia 2012 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Moja propozycja na skladanie skrzydelek http://www.hobbyking...ystem_1pc_.html Tylko obciac te niepotrzebne wystajace mocowania srubek, polozyc na boku i wtopic w skrzydlo-kadlub (centroplat - w osi obrotu ) i w czesc ruchoma. Tam w liku jest filmik jak to dziala. Mozesz poszukac innych podobnych -moze bardziej plaskich. I masz pusty kadlub do EDFa :-) A zeby miec pusty "brzuch" to proponuje w tych masywnym centroplacie wyciac dziury i zamontowac 2 z obu stron plaskie lipole 3S np takie: http://www.hobbyking...ipoly_Pack.html Pack size: 73x18x35mm
f-150 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Niestety twoja propozycja zaadaptowania mechanizmu podwozia jest nietrafiona.Ten mechanizm ma kąt obrotu 90 stopni i działa tylko w systemie 0-1 (otwórz-zamknij).Nie ma możliwości ustawienia położeń pośrednich.Zaraz pewnie ktoś napisze że można ustawić EPA i kąt będzie inny.Od razu odpowiadam-nie będzie ,ponieważ przy ograniczeniu EPA poniżej 100% mechanizm przestaje działać.
vaderjk Opublikowano 5 Grudnia 2012 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Ale z Robertusem rozmawialem i podobno wlasnei 90 stopni potrzebuje - tak podobno wychodzi. A brak pozycji posredniej raczej nie przeszkadza, bo to sie powoli otwiera i zamyka i latac bedzie w pozycji pewnie max w jedna i max w druga. Do tego mozna dostac tez inne machnizmy napedzane serwami - moze jakies spasuje - wtedy mozna ustawic endpointy itp
robertus Opublikowano 5 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2012 Mnie to bardziej zastanawia jaką siłę ma taki mechanizm, Czy rozłoży skrzydło w locie? Pojedyncze serwo HS55 ma problem z rozłożeniem dwóch skrzydeł w parkflyerze f-14. Bo mechanizm podwozia nie jest przewidziany do rozkładania pod obciążeniem, a w endpointach sa pewnie zamki blokujące. Skrzydło porusza się o 90stopni. W zakresie 30 do 63 stopni skosu .
GEX999 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Ja bym tam wsadził jedno cyfrowe serwo o momencie min. 1,8 kg/cm. Wydaje mi się, że taki mechanizm nie da rady, tym bardziej, że jego konstrukcja opiera się na silniku szczotkowym. Wg mnie, nawet analogowe serwo wielkości mini może mieć problem. Cyfrowe będzie znacznie mocniej trzymać środek. Niestety, ale wydaje mi się, że tutaj potrzeba czegoś droższego. Np. takie analogowe, tanie serwo, często wysiada, po tym jak przez dłuższy czas pracuje na granicy wytrzymałości, a lepiej, żeby podczas lotu nie doszło do nieprzewidzianych sytuacji. EDIT: Nie doczytałem, że ten mechanizm jest cyfrowy, ale i tak pozostałbym przy serwie.
paulusr Opublikowano 5 Grudnia 2012 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Moc mechanizmy jest wystarczająca. Problem w tym, że nie zawsze rozkładają się równo. Czasem jedno ma opóźnienie względem drugiego (a są na 1 kanale). Pytanie jak suczka się zachowa z jednym skrzydłem złożonym a drugim rozłożonym. Myślę ze serwo to najlepsze rozwiązanie. 20 g i 3.6 kg to nie jest rzadkość.
robertus Opublikowano 5 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2012 Na rc groups w f-14 używają Hitec HS-81MG Serwo Hitec 5645 digital jest za słabe, pomagają sobie patentem z gumką Poza serwami 9g nie mam doświadczenia z serwami. Sugestie mile widziane.
Rekomendowane odpowiedzi