Skocz do zawartości

Su-22M4 z planami


Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki, jak nie będą drogie to zastosuję.

Mechanizm mechanizacji wzorowany na wynalazku Steve Shumate

Dołączona grafika

Szerokość elementu 400mm.

Myślałem, żeby go wykonać ze sklejki 3mm.Bądź z innego lżejszego a mocnego materiału. Bo działa to też jak dźwigar, a do krążków w skrzydłach wklejony będzie pręt lub rurka węglowa.

Nie wiem jaką wytrzymałość ma balsa o grubości 6mm, nadawałaby się na krążek skrzydła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepszy będzie wyazurowany krążek ze sklejki, twardszy i mocniejszy. Balsa 6mm ma swoją grubośc, ale nie wiem czy bedzie odpowiednio sztywna. Możesz jeszcze spróbowac wyciąć krążek z balsy 5mm i okleic go dwustronnie sklejką 0,5mm, bedzie lekko i sztywno...

 

P.S. Gazeta nosi znamiona "niedoróbki" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ma być śmigło to może coś pokombinuj jeszcze coś z planami i zrób miejsce na śmigło z tyłu bo tak śmigło z przodu według mnie to będzie to wyglądać tak "średnio na jeża".

 

EDIT

a bo tak jeszcze zapomniałem zapytać ... widzę że palny wydrukowane więc wnioskuje że teraz będzie się działo ? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzydła prototypu ciąg dalszy.

Profil kfm2 6+3mm

Starałem się aby spływ był jako taki w centropłacie.

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Kadłub. Suczka jest nad wyraz szczupła.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Konstrukcję chcę zrobić taką. Wręga podłużna do parę wręg poprzecznych i poszycie z depronu 6mm.

Jak zawsze w tego typu modelach mam problem czy i gdzie zastosować wzmocnienia.

Czy taka konstrukcja będzie samoistnie sztywna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszycie chyba z depronu 3mm ? jeśli będziesz to robić z zielonej trójki daj kilka podłużnic wzdłuż kadłuba sosna lub węgiel ,na pewno dwie z nich pociągnij tuż nad skrzydłami bo poszycie samo nie utrzyma skrzydła na miejscu .

Karczek chyba odetniesz? ułatwi i zwiększy wytrzymałość krycia kadłuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duży update

W ten weekend nie próżnowałem, a o to wyniki.

W trakcie sklejania przymierzyłem wspomniany wcześniej napęd EDF.

Tak wygląda przekrój jakby był w drugiej sekcji od końca, czyli tuż za skrzydłem

Dołączona grafika

 

A tu pasuje idealnie do wylotu - ostatnia sekcja

Dołączona grafika

 

Po paru godzinach sklejania wygląda tak

 

Dołączona grafikaDołączona grafika

Dołączona grafika

 

Klejony w sumie na szybko i trochę niechlujnie.

Taki waży 160 gram.

Jest to prototyp, który nigdy nie poleci z silnikiem. Zrobiłem go po to aby sprawdzić, czy dobrze przemyślałem metodykę sklejania, rozłożenia elektroniki itp. Będzie tez uczestniczył w testach rzucania dla wyznaczania środka ciężkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezłe tempo, nawet jak na rzutkę. Jeśli zdecydujesz się na EDF - dolot i wylot do turbiny zwiększa sprawność, więc umiejscowienie za skrzydłem będzie lepsze i dla sprawności napędu, i dla wyważenia. Kąty jakie powinny mieć dolot i wylot można znaleźć w artykułach w sieci. Stożek z radarem w sukach też zmienia pozycje jak w MIGach 21? Kibicuję gorąco projektowi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja propozycja na skladanie skrzydelek

 

Dołączona grafika

 

 

 

http://www.hobbyking...ystem_1pc_.html

 

Tylko obciac te niepotrzebne wystajace mocowania srubek, polozyc na boku i wtopic w skrzydlo-kadlub (centroplat - w osi obrotu ) i w czesc ruchoma.

 

Tam w liku jest filmik jak to dziala.

 

Mozesz poszukac innych podobnych -moze bardziej plaskich. I masz pusty kadlub do EDFa :-)

 

 

 

 

A zeby miec pusty "brzuch" to proponuje w tych masywnym centroplacie wyciac dziury i zamontowac 2 z obu stron plaskie lipole 3S np takie:

 

 

http://www.hobbyking...ipoly_Pack.html

 

 

Dołączona grafika

 

 

 

 

Pack size: 73x18x35mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety twoja propozycja zaadaptowania mechanizmu podwozia jest nietrafiona.Ten mechanizm ma kąt obrotu 90 stopni i działa tylko w systemie 0-1 (otwórz-zamknij).Nie ma możliwości ustawienia położeń pośrednich.Zaraz pewnie ktoś napisze że można ustawić EPA i kąt będzie inny.Od razu odpowiadam-nie będzie ,ponieważ przy ograniczeniu EPA poniżej 100% mechanizm przestaje działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale z Robertusem rozmawialem i podobno wlasnei 90 stopni potrzebuje - tak podobno wychodzi. A brak pozycji posredniej raczej nie przeszkadza, bo to sie powoli otwiera i zamyka i latac bedzie w pozycji pewnie max w jedna i max w druga.

 

 

Do tego mozna dostac tez inne machnizmy napedzane serwami - moze jakies spasuje - wtedy mozna ustawic endpointy itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie to bardziej zastanawia jaką siłę ma taki mechanizm, Czy rozłoży skrzydło w locie? Pojedyncze serwo HS55 ma problem z rozłożeniem dwóch skrzydeł w parkflyerze f-14. Bo mechanizm podwozia nie jest przewidziany do rozkładania pod obciążeniem, a w endpointach sa pewnie zamki blokujące.

 

Skrzydło porusza się o 90stopni. W zakresie 30 do 63 stopni skosu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym tam wsadził jedno cyfrowe serwo o momencie min. 1,8 kg/cm. Wydaje mi się, że taki mechanizm nie da rady, tym bardziej, że jego konstrukcja opiera się na silniku szczotkowym. Wg mnie, nawet analogowe serwo wielkości mini może mieć problem. Cyfrowe będzie znacznie mocniej trzymać środek. Niestety, ale wydaje mi się, że tutaj potrzeba czegoś droższego. Np. takie analogowe, tanie serwo, często wysiada, po tym jak przez dłuższy czas pracuje na granicy wytrzymałości, a lepiej, żeby podczas lotu nie doszło do nieprzewidzianych sytuacji.

EDIT: Nie doczytałem, że ten mechanizm jest cyfrowy, ale i tak pozostałbym przy serwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moc mechanizmy jest wystarczająca. Problem w tym, że nie zawsze rozkładają się równo. Czasem jedno ma opóźnienie względem drugiego (a są na 1 kanale). Pytanie jak suczka się zachowa z jednym skrzydłem złożonym a drugim rozłożonym.

Myślę ze serwo to najlepsze rozwiązanie. 20 g i 3.6 kg to nie jest rzadkość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.