Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzisiaj trochę porzucałem makietkę. Parę lotów do dokumentacji. Tendencja do przechylania się na prawe skrzydło to pewnie wynik niedokładnego ustawienia steru płytowego.


W pozycji - skrzydła złożone - środek ciężkości przesuwa się o dwa centymetry do tyłu. Zastanawiam się, czy w modelu o docelowej wadze będzie miało to znaczenie. Może wystarczy wtedy skorygować sterem wysokości, bo w locie ze złożonymi skrzydłami a z SC jak dla rozłożonych nie pikuje ostro w ziemię.
Na stanowisku pomiarowym ;)
Dołączona grafika
Środek ciężkości dla skrzydeł rozłożonych - 425mm od wylotu
Środek ciężkości dla skrzydeł złożonych - 405mm od wylotu

Doświadczalnie po wielu lotach ustawiłem środek ciężkości na 425mm od wylotu. Tak ustawiony lata bardzo dobrze w obu konfiguracjach skrzydeł.

Dołączona grafika

Rozłożyłem tez wyposażenie. Błyszczące ciężarki symulują serwa.
To już postanowione, że będzie śmigiełko. Na EDF jeszcze nie czas.
Dołączona grafika
Opublikowano

Dla mnie super czyli zaraz będzie wysyp Su na forum ... i bardzo słusznie bo wygląda super ;) ... ale widzę po ciężarkach na ogonie że silnik chyba powędruje na tył ;) no chyba że jednak jeszcze będzie edf ? :) wnioskuje po wypowiedzi w tym temacie http://pfmrc.eu/index.php?/topic/26547-dyskusje-o-odkurzaczach/page__pid__417082__st__60#entry417082 ;) pozdrawiam i obserwuje z zaciekawieniem :)

Opublikowano

W pozycji - skrzydła złożone - środek ciężkości przesuwa się o dwa centymetry do tyłu. Zastanawiam się, czy w modelu o docelowej wadze będzie miało to znaczenie. Może wystarczy wtedy skorygować sterem wysokości, bo w locie ze złożonymi skrzydłami a z SC jak dla rozłożonych nie pikuje ostro w ziemię.

 

Poszperałem troche w starej dokumentacji, SC w prawdziwym samolocie równiez wędruje, ale korekta odbywa sie tylko wytrymowaniem SW jezeli jest konfiguracja do lotu - bez podwieszen. Jezeli podwieszenia są, wtedy jeszcze dowazenie jest realizowane przepompowaniem paliwa. Dbają o to dwie pompy (kod 1029) o bardzo dużym wydatku. Twoja wersja jako podstawowa powinna latac poprawnie po korekcie tylko SW :)

Całkiem fajnie lata na "sucho".

  • 3 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Mały postęp

Dołączona grafika

 

Centropłat jest zrobiony z depronu 2x3mm, tak aby sklejkowe wzmocnienie 2,5mm schowało się piance.

Sklejki na skrzydełkach mają grubość 1,5mm. Wzmocnienie rurką węglową.

Osie obrotu ze śrub nylonowych 6mm

 

Czy 2 mm drut stalowy będzie dobry na popychacze do skrzydeł?

Opublikowano

Ja mam popychacz długości 30 cm fakt wsparty dwoma wspornikami o średnicy 2 mm ale spokojnie wystarczył by jeden.

post-8897-0-69880700-1359662662.jpg

Teraz przeglądam plany F-14 Shumate i dał pręt na skrzydła 1,5 mm. więc sądzę że wystarczy :)

Opublikowano

Pomału kończę skrzydło.

Przed zamknięciem górnym poszyciem

DSCF8129.JPG

 

DSCF8130.JPG

 

Teraz skrzydło waży 245gram. Jak tak dalej pójdzie to samolot będzie ważył kilogram.

Opublikowano

Od studiów poprzez projekt, prototyp do budowy modelu...precyzyjny plan. A jak z napędem będzie - śmigło w ogonie czy jednak EDF? Planujesz podwozie?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.