Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Bartku nerwy widzę pod kontrolą ja pomimo ze też raczej się staram nie spieszyć to chyba by mi ręka zadrżała na drążku gazu :D

Wiesz mogłoby się skończyć startem, ale Matka Boska Modelarska czuwała i zawczasu uszkodziła mi podwozie :D

Opublikowano

Bartku gratuluję Ci wytrwałości podczas kołowania, budowałem model ponad rok i też pojechałem na lotnisko tylko kołować i po powrocie do modelarni sprawdzić i poprawić ewentualne niedoskonałości (których kilka wyszło, głownie z podwoziem) jednak nie wytrzymałem i zaciągnąłem drążek do siebie :P udało się bezpiecznie wylądować ale podczas przeglądu okazało sie że miałem wiecej szczęścia niż rozumu :P Z niecierpliwością czekam na oblot :D

 

Opublikowano

Jak Bartek zapowiedział - wieczorem będzie premiera - więc czas na premierę:

 

 

 

Na przekór wszystkim sceptykom i niedowiarkom oblot zakończył się pełnym sukcesem. Model zachowuje się w powietrzu bardzo przewidywalnie - tak trzymaj Bartek. :)

  • Lubię to 2
Opublikowano

Dzwęku nie słyszałem, teraz słyszę.

 

Gratuluje oblotu.

Nadal uważam, że Bartek przesadził z drewnem. Zamiast tego można było pokryć poszycie depronowe papierem na wikol i pomalować. To by było znacznie bardziej trwałe.

Nie mniej najważniejsze, że świetnie lata i cieszy oko, bo to naprawdę piękny model, a lądowanie miodzio.

Szkoda, że wyciszyliście oryginalny dźwięk silnika. Z trzyłopatowym śmigłem musi być fajny dźwięk.

Opublikowano

Moje gratulację za udany oblot bo jak dobrze pamiętam teraz zostanie dopieszczony :) starty i lądowania to coś wspaniałego widać umiejętności pilotażu, też bym tak chciał umięć no ale jeszcze dużo pakietów do wylatania na mnie czeka ... raz jeszcze gratujue Bartku tak wspaniałego modelu ;)

 

Robercie jest dzwięk potwierdzam :)

Opublikowano

Od dawna sledze temat i nareszcie się doczekałem finału z fajerwerkami ! :)

Brawo lata jak marzenie piękny lot jak i lądowania pozdrawiam.

Opublikowano

Czekałem z niecierpliwością na ten moment, elegancki start, spokojny makietowy lot i perfekcyjne lądowanie ;) Gratulacje, jestem pozytywnie zaskoczony :)

Opublikowano

Gratuluję udanego oblotu i świetnie wykonanej maszyny. Pomimo sceptycyzmu, co do dużej wagi modelu, lata świetnie.

Życzę tylu lądowań co startów :)

Opublikowano

Witajcie (Dopiero teraz odzyskałem dostęp do kompa.)

 

Andrzeju - zrobiłeś piękny film. Wielkie dzięki. Również za wstawienie. I w ogóle za pomoc.

Kadr jest nieco rozciągnięty, model w rzeczywistości jest nieco bardziej przysadzisty. Na filmie wygląda chyba lepiej. :)

 

Wyważenie było lekko na dziób, Andrzej sugerował żeby przesunąć pakiet do tyłu, ja jednak wolałem asekuracyjnie.

Podczas pierwszego lotu tak mi się trzęsły palce, że miałem problem z utrzymaniem kciuka na prawym drążku.

Udało się wstrzelić z kątami i ustawieniem sterów. Startowałem z prawą lotką podniesioną o ok. 1,5-2mm (za Gordonem Whiteheadem) i SK domiksowanym do gazu. Startowałem i lądowałem na 10% klap.

 

Latało mi się niezwykle przyjemnie, zwłaszcza w drugim locie, kiedy ustąpiły nerwy. Corsair lata rekreacyjnie, tak jak chciałem. Profil zrobił swoje. :)

Najbardziej zaskoczyła mnie jednak jego prędkość i zdolności do stabilnego szybowania. Jestem zaskoczony i zachwycony, bo tu miałem duże obawy .

 

Latałem na Nanotechach 3.3mAh 25C. Po ok. 6 min lotu napęd wyssał z pakietu ok. 1700mAh. Pozytywne zaskoczenie.

 

Szkoda, że wyciszyliście oryginalny dźwięk silnika. Z trzyłopatowym śmigłem musi być fajny dźwięk.

Nie ma czego żałować, Robert, brzmi nie najlepiej. Latałem głównie na 50-60% mocy i dominował gwizd silnika.

Fajnie to powinno się zrobić jak założę mu śmigło 4-łopatowe i dam więcej gazu. Wtedy mam nadzieję usłyszeć to, co mnie zainspirowało do budowy tego modelu i wyboru takiego napędu. Tutaj muzyka wstawiona przez Andrzeja ładnie podkreśliła klimat lotu.

starty i lądowania to coś wspaniałego widać umiejętności pilotażu

Przemku, dzięki, ale uwierz mi: on w dużej mierze lata sam. :) Staram się mu nie przeszkadzać.

 

Wszystkim Kolegom, którzy udzielali się w tym wątku serdecznie dziękuję za wszelką pomoc, której mi udzielili, pochwały, zachęty oraz krytykę, wskazywanie rzeczy do poprawki, jak również za samo zainteresowanie tematem.

 

P.S.

Właśnie odkryłem, że dźwięk silnika zmienił się w czasie lotów za sprawą obluzowanej osłony silnika,

której śmigło zrobiło na przodzie "ślady eksploatacji" :D . Na robionym przez Kumpla filmiku z pierwszego startu, dźwięk jest jeszcze inny - znacznie lepszy.

 

Postaram się wstawić taki filmik. A może uśmiechnę się też do Andrzeja i poproszę go o jakieś fragmenty bez muzy. :P Andrzeju! Uśmiecham się: :rolleyes:

Opublikowano

:rolleyes: ...a jeszcze raz sobie filmik obejrzę. Gratuluję startu, lotu, lądowania.

Pięknie dziękuję.

 

Po drugim, 6,5-minutowym locie, z pakietu zeszło 1300 z 3300 mAh. :) Nieźle. Bardzo nieźle.

Teoretycznie zatem w zasięgu są loty 10 minutowe :D .

 

Żaden z nas na lotnisku nie wychwycił, że ten psujący wrażenia akustyczne dźwięk starej trajzegi pochodzi od śmigła trącego o osłonę silnika :wacko:

Jak YT skończy przetwarzać film to go wrzucę i posłuchacie różnicy w pracy napędu na początku i po obluzowaniu osłony.

 

EDIT:

 

Pięknie modelik lata, gratuluję udanego oblotu i cierpliwości :)

Dzięki :)

 

YT skończył.

Dźwięk po obluzowaniu osłony (w tle na początku filmu dźwięk startującego prawdziwego samolotu ;) )

 

i kiedy jeszcze wszystko było o.k.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.