robertus Opublikowano 15 Grudnia 2013 Opublikowano 15 Grudnia 2013 Bartku, z tego co pisałeś wcześniej Korsarz warzy 2260g, liczyłeś może powierzchnię skrzydeł. bardzo mnie interesuje ich obciążenie. Z lotu wnioskuję, że nie jest duże.
302_Osh Opublikowano 15 Grudnia 2013 Opublikowano 15 Grudnia 2013 Gratuluję. Świetnie lata. Jestem zaskoczony, ze daje radę na tak niskich prędkościach. Rzeczywiście makietowo.
Bartek Piękoś Opublikowano 15 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2013 Panowie, dzięki raz jeszcze za wszystkie miłe słowa. Bartku, z tego co pisałeś wcześniej Korsarz warzy 2260g, liczyłeś może powierzchnię skrzydeł. bardzo mnie interesuje ich obciążenie. Z lotu wnioskuję, że nie jest duże. ... Wykonałem pierwsze obliczenia: - obciążenie powierzchni przy wadze 2200g - 61g/dm2. - szacowana prędkość przeciągnięcia dla współczynnika siły nośnej profilu 1.0 - 35-36 km/h.... Powierzchnia skrzydeł: 36,28dm2. Model z jedną baterią waży więcej, z drugą mniej. Średnio ok. 2200g. Andrzej (rajaner) - "o.k." dotyczyło osłony silnika, o którą nie ocierało śmigło, a potem zaczęło.
robertus Opublikowano 15 Grudnia 2013 Opublikowano 15 Grudnia 2013 Dzięki, przeglądałem wcześniejsze posty, ale jakoś ten mi umknął.
Bartek Piękoś Opublikowano 15 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2013 Dzięki, przeglądałem wcześniejsze posty, ale jakoś ten mi umknął. Spoko. Wątek się zrobił długawy, sam czasem mam problem ze znalezieniem w nim czegoś.
japim Opublikowano 16 Grudnia 2013 Opublikowano 16 Grudnia 2013 Pozostaje tylko pogratulować. Przyjemnie się czytało relacje i fajnie popatrzeć jak lata. Powiedziałbym, że bardzo majestatycznie. Ja też lubię Corsair'y. Miałem kiedyś kombata w niebieskim malowaniu (poszedł pod młotek), a ten szary jest w trakcie odbudowy (muszę wyciąć nowe skrzydła). Niestety obydwa bez podwozia z oczywistych względów. 1
Bartek Piękoś Opublikowano 16 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 16 Grudnia 2013 Dzięki, Przemku. Fajny masz "park maszynowy". Pewnie daje dużo frajdy.
Tomak Opublikowano 16 Grudnia 2013 Opublikowano 16 Grudnia 2013 Bartek gratuluję! Wysokich lotów teraz. Oglądałem niedawno tę bajkę "Samoloty" i mi się od razu skojarzyłeś
mr.suchy Opublikowano 16 Grudnia 2013 Opublikowano 16 Grudnia 2013 Tomek widzę że wszystkim opowiadasz tę bajkę
Bartek Piękoś Opublikowano 18 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2013 Kolejny pakiet i 7 minut oblatywania Corsaira za mną. Dziś pięknie świeciło słoneczko, ale trochę wiało w poprzek pasa. Mimo tego startowało i latało się przyjemnie. Gorzej z lądowaniem, wkradła się nerwowość, bo szerokość pasa to dla mnie za mało na spokojne lądowanie. Poza tym, trudno mi było utrzymać stabilną prędkość lądowania, bo lekko podwiewało. W dodatku ustawiłem się niemal w na kierunku podejścia i straciłem wyczucie prędkości. W efekcie asekuracyjnie dodałem gazu i skomplikowałem sobie sytuację, bo postanowiłem lądować, zamiast odejść na 2 krąg. W efekcie, czas przyspieszył, pas się skrócił , wysokość nie zmalała, wymusiłem przyziemienie SW i siadłem modelem cośkolwiek za mocno, powodując odbicie i klapnięcie końcowe. Kolejna cenna nauka. Przy okazji okazało się, że podwozie nie jest taki słabe. I chyba najfajniejsza wiadomość: po 7 min. spokojnego latania, w tym 2 starty 2 lądowania, z pakietu zeszło 1140mAh. Zużywa coraz mniej . Aha! No i dźwięk jest wreszcie taki, jaki powinien być. Ogólnie było bardzo fajnie.
przemo Opublikowano 18 Grudnia 2013 Opublikowano 18 Grudnia 2013 To jak z lotu na lot się robi coraz bardziej oszczędny to nawet na gaz nie przerabiaj ... nie opłaca się a tak na serio ... ja teraz czekam jak ten model będzie dopieszczany ...mówiąc o dopieszczaniu mi wystarczy jak pilot zasiądzie w kabinie
bhrt Opublikowano 18 Grudnia 2013 Opublikowano 18 Grudnia 2013 To jeszcze ode mnie gratulacje! Lata wyśmienicie. W powietrzu prezentuje się jeszcze lepiej niż na trawiastym lotnisku!
Bartek Piękoś Opublikowano 18 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2013 To jak z lotu na lot się robi coraz bardziej oszczędny to nawet na gaz nie przerabiaj ... nie opłaca się No co ty? Mierzę znacznie wyżej. Jako elektrownia wiatrowa będzie mi ładował baterie do golarki a tak na serio ... ja teraz czekam jak ten model będzie dopieszczany ...mówiąc o dopieszczaniu mi wystarczy jak pilot zasiądzie w kabinie Cierpliwości... To jeszcze ode mnie gratulacje! Lata wyśmienicie. W powietrzu prezentuje się jeszcze lepiej niż na trawiastym lotnisku! Pięknie dziękuję. Mimo, że drażni mnie to stałe podwozie, to bardzo lubię na niego patrzeć. A od dzisiaj (po umocowaniu osłony silnika) - także słuchać .
Johny88 Opublikowano 18 Grudnia 2013 Opublikowano 18 Grudnia 2013 Witam a ja właśnie zakupiłem corsaira od phoenix model... Wiem stękałem nad jego malowaniem ale postanowiłem go jednak kupić, więc dla fanów F4U będzie budowa na forum w wersji spalinowej A tobie Bartku gratuluje jeszcze raz ! Model lata i wygląda przepięknie. A swoją drogą to tak naprawdę marzy mi się corsair od CARF z moki 250 .... Może kiedyś Pozdrawiam Piotrek
Bartek Piękoś Opublikowano 19 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2013 Witam a ja właśnie zakupiłem corsaira od phoenix model... Wiem stękałem nad jego malowaniem ale postanowiłem go jednak kupić, więc dla fanów F4U będzie budowa na forum w wersji spalinowej A tobie Bartku gratuluje jeszcze raz ! Model lata i wygląda przepięknie. A swoją drogą to tak naprawdę marzy mi się corsair od CARF z moki 250 .... Może kiedyś Pozdrawiam Piotrek Gratulacje! Zazdroszczę. Zamawiam wejściówkę na relację z budowy P.S. Dzięki raz jeszcze. Cieszę się bardzo, że model się podoba. To dodatkowo dopinguje do dalszych prac.
kesto Opublikowano 19 Grudnia 2013 Opublikowano 19 Grudnia 2013 A swoją drogą to tak naprawdę marzy mi się corsair od CARF z moki 250 Pozdrawiam Piotrek Dla mnie marzy się sam silnik, resztę sobie zrobię
Bartek Piękoś Opublikowano 21 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2013 Krótki filmik dla tych, którzy nie tylko patrzą na modele, ale też ich słuchają. Filmowała moja córcia Miłego oglądania i słuchania.
przemo Opublikowano 21 Grudnia 2013 Opublikowano 21 Grudnia 2013 Dźwięk jest super a ja nadal zazdroszczę tego lotniska, tych ładnych startów i tych cudnych lądowań
rajaner Opublikowano 21 Grudnia 2013 Opublikowano 21 Grudnia 2013 Bartku model lata wspaniale umiejętności w pilotażu widać że też Ci nie brakuje,następny film może z jakimiś figurami akrobacji? Andrzej.
Bartek Piękoś Opublikowano 21 Grudnia 2013 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2013 ...następny film może z jakimiś figurami akrobacji? Są dwie przeszkody. Chwilę po starcie uwiecznionym na filmie, przy ponownym rozbiegu zaryłem nosem w trawie. Trwa dochodzenie na temat przyczyn. Podwozie znowu uszkodzone. Muszę chyba gruntownie wzmocnić jego mocowanie, myślę o dodatkowych zastrzałach To jedna przeszkoda, chwilowa, mam nadzieję. Druga to zaskakująco mała prędkość maksymalna tego modelu. Lata wspaniale przy niskich prędkościach, ale maksymalna jest dużo poniżej moich oczekiwań i w porównaniu do wzorca ze stajni FMS z identycznym napędem. Masa obu jest porównywalna, obc. jednostkowe powierzchni też, więc pozostaje tylko różnica oporów. Ma ona dwie główne przyczyny: bardziej "oporujący" profil i stałe podwozie o dość dużych kołach (inne to m. in. grubość kadłuba i mało opływowy kształt maski silnika). Jak się uporam z jednym i drugim to będzie jakaś akrobacja. Na razie, przynajmniej o pętli, mogę chyba pomarzyć... W odwodzie pozostaje szybszy napęd, ale tak naprawdę to nie jest rozwiązanie tego problemu. Z obecnym napędem powinien i moim zdaniem może latać nieco szybciej. Lepszym wyjściem byłby montaż chowanego podwozia.
Rekomendowane odpowiedzi