Skocz do zawartości

przemo

Rekomendowane odpowiedzi

Przemku, tak teraz patrzę na te fotki z bliska i wydaje mi się, że będziesz jeszcze musiał trochę coli kupić ;) . Od czoła owiewka powinna być bardziej płaska, a ten tył jeszcze łagodniej powinien przechodzić w kadłub. Dołóż kawałek balsy do tego kopyta z tyłu, bo jak teraz podetniesz to się obniży całość i będzie za niska. Przeglądnij zdjęcia z tych monografii co Ci wysłałem, tam widać to bardzo dobrze. Ja w Migu też robiłem tak jak pisze stema, z tym, że tam była owiewka dwu częściowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze Stefan pisze-prostym zabiegiem byle edytorem grafiki można sobie życie ułatwić -szkoda tylko że Stefan akurat pokazał ci nakładanie tych "obrazków" na nie prawidłowej kabinie z planów modelu a nie samolotu - narysowana tam kabina odbiega od P-51 więc nie sugeruj się dosłownie tym fotomontażem tylko wykonaj go sam !!

Co do spływu za kabiną -tak jak radzi Marcin zrób je ale tylko na tyle -boczne mogą się nie wytłoczyć w butelce (takie rzeczy tylko w vakuformie) lub zrób oddzielną ramkę oszklenia którą nałożysz na kabinę -uzyskasz efekt 3D kabiny i te nieszczęsne przejście .

Wnętrze miodzio - pilot nie pasuje (mi :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że tylko z planu należy wykonać/wyciąć/skopiować szablony.

Zrobiłem to na szybko.

Tak to się robi:

post-8532-0-19015800-1391282969_thumb.jpg

Po naklejeniu na klocek szablonów pozostaje tylko wyciąć kształt zgodny z nimi, usunąć to co zbędne, wyszlifować, obrobić, wypolerować i tłoczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro tak prawicie to trzeba by to poprawić ... z obecnego kopyta to nic nie już nie zrobię, jedynym wyjściem jest wystruganie nowego ale muszę się najpierw zaopatrzyć w balsę. Steam ma rację kopyto strugane na oko a czemu tak zrobiłem nie mam pojęcia ;) Przód kabiny jest dość trudny do wyszlifowania w sensie żeby zachować jego proste płaszczymy. Z łagodnym przejściem owiewki w kadłub to daje sobie spokój bo jak zauważył Sławek z butelki tego nie wyciągnę. Co do samego przodu a mianowicie wiatrochronu można by spróbować zrobić ramkę i ją wykleić petem, a potem dopasować resztę owiewki zrobioną na kopycie. W myśl tego zdjęcia

post-8897-0-38582400-1391330033_thumb.png

czyli tak jak zauważył Marcin że można by zrobić ją z dwóch części. Pytanie tylko z czego zrobić ramkę ? mam gdzieś drut stalowy 1,5 mm może by się nadał

Co do samego pilota ... nie mam innego ewentualnie można by go coś przemalować ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż mogę powiedzieć ... ślicznie dziękuje :)

 

EDIT ...

 

więc robię jak radzicie dopadłem rzut boczny kadłuba

post-8897-0-14228400-1391341667_thumb.jpg

 

i odizolowałem od niego samą owiewkę kabiny i przymierzyłem do planów

post-8897-0-58291400-1391341724_thumb.png

 

teraz tylko wydrukować w skali i po zakupie balsy na kopyto wznowie pracę na owiewką ale z ramką wiatrochronu zaczynam działać od razu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemek, nie kombinuj z tym dzieleniem owiewki, robieniem ramek do wiatrochronu, itd. Dodasz sobie tylko pracy.

Spokojnie dasz radę zrobić kopyto do całości. No chyba, że limuzynę chcesz mieć odsuwaną B) .

 

no to warto spróbować zrobić kopyto w całości choćby z powodu że mnie czas nie goni, ale ramkę wiatrochronu nie wykluczam wykonać jak nie będę w stanie zrobić kopyta ;)

 

Dzisiaj doszły mi w końcu graty i pole popisu teraz mam ogromne, mogę dokończyć skrzydła lub zabrać się za maskę silnika bo mam już kołpak lub próbować swych sił w szlifowaniu kopyta na owiewkę ... coś z pewnością wybiorę z tych trzech rzeczy :)

 

Panie Wojtku (f-150) z góry dziękuje za tak fajny prezent jakim jest figurka pilota :) pasuje w sam raz

post-8897-0-40093800-1391504438_thumb.jpg

 

post-8897-0-96815000-1391504440_thumb.jpg

 

Co do kołpaków obecnie mam dwa jeden zamówiony w Marvio (lewa strona) a drugi w cyber fly (prawa strona).

post-8897-0-91716100-1391504444_thumb.jpg

 

Do Mustanga bardziej by pasował ten z prawej ale jakością ustępuje dużo temu z lewej więc wybór jest prosty pozostaje przy tym z lewej (to jest kolejne ustępstwo na które idę z racji jakości części)

 

trzeba się spiąć w sobie i brać się za robotę :)

 

CDN ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robercie nie zrozumiałeś. Ogólnie cała kabina składa się z dwóch elementów wiatrochronu i owiewki. Wiatrochron jest kanciasty (może nie tyle kanciasty ale posiada powierzchnie płaskie) a owiewka jest obła i tutaj pojawia się problem z połączeniem kanciastego wiatrochronu z owiewką stąd pomysł, żeby wiatrochron zbudować na podstawie ramy a owiewkę zrobić na kopycie.

W myśl tego zdjęcia

post-8897-0-88902900-1391508194_thumb.jpg

 

Bartek tutaj napawa optymizmem że dam radę zrobić kopyto w całości więc wpadłem na pomysł że spróbuje najpierw wystrugać kopyto wiatrochronu, potem kopyto owiewki i je skleić co powinno dać dobry rezultat i nie powinno mi przysporzyć kłopotów w szlifowaniu kopyta, a co się z tym wiążę ograniczyć straty w materiale na wypadek jak bym coś spaprał ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten drugi kołpak też mamy w ofercie w cenie 5 zł,ale nie proponowałem go bo wiem jaki to badziew.Da się go użyć tylko powierzchnia śmigła w miejscu styku ze śmigłem musi być idealnie równa.Można to uzyskać stosując podkładkę odpowiedniej średnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoli od wczoraj walczę z kopytem owiewki kabiny i już jestem na ukończeniu

post-8897-0-17538300-1391611360_thumb.jpg

 

post-8897-0-85760700-1391611361_thumb.jpg

 

obecnie kleje powiększenie z przodu do kopyta, potem troszeczkę szlifowania i można obkurczać kopyto, ale to już raczej w piątek bo klej nie zdąży związać już dzisiaj.

 

Coś się powoli dzieje ale nie za wiele ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) potem troszeczkę szlifowania i można obkurczać kopyto, ale to już raczej w piątek bo klej nie zdąży związać już dzisiaj.

(...)

 

no troszeczkę przekoloryzowałem :P

 

odcisk ściągnięty i tak to wygląda :) oczywiście kabinkę będzie trzeba przyciąć przy kadłubie i ją jeszcze delikatnie obrobić i co najważniejsze wyczyścić nitrem :)

post-8897-0-88966700-1391629179_thumb.jpg

 

post-8897-0-03003100-1391629182_thumb.jpg

 

post-8897-0-03021000-1391629184_thumb.jpg

 

i dla porównania z poprzednimi wersjami od lewej pierwsza po prawej druga na samym dole obecna

post-8897-0-43202100-1391629207_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obserwowałem tą dyskusję i Twoje zmaganie się z kształtem kabiny, zastanawiając się czy warto wkładać tyle pracy aby poprawić kształt o kilka milimetrów.

Zdecydowanie warto :)

Teraz wygląda naprawdę doskonale, gratuluję charakteru i wytrwałości w dążeniu do makietowego wyglądu modelu.

 

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.