Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przemku, tak teraz patrzę na te fotki z bliska i wydaje mi się, że będziesz jeszcze musiał trochę coli kupić ;) . Od czoła owiewka powinna być bardziej płaska, a ten tył jeszcze łagodniej powinien przechodzić w kadłub. Dołóż kawałek balsy do tego kopyta z tyłu, bo jak teraz podetniesz to się obniży całość i będzie za niska. Przeglądnij zdjęcia z tych monografii co Ci wysłałem, tam widać to bardzo dobrze. Ja w Migu też robiłem tak jak pisze stema, z tym, że tam była owiewka dwu częściowa

Opublikowano

Dobrze Stefan pisze-prostym zabiegiem byle edytorem grafiki można sobie życie ułatwić -szkoda tylko że Stefan akurat pokazał ci nakładanie tych "obrazków" na nie prawidłowej kabinie z planów modelu a nie samolotu - narysowana tam kabina odbiega od P-51 więc nie sugeruj się dosłownie tym fotomontażem tylko wykonaj go sam !!

Co do spływu za kabiną -tak jak radzi Marcin zrób je ale tylko na tyle -boczne mogą się nie wytłoczyć w butelce (takie rzeczy tylko w vakuformie) lub zrób oddzielną ramkę oszklenia którą nałożysz na kabinę -uzyskasz efekt 3D kabiny i te nieszczęsne przejście .

Wnętrze miodzio - pilot nie pasuje (mi :) )

Opublikowano

Oczywiście, że tylko z planu należy wykonać/wyciąć/skopiować szablony.

Zrobiłem to na szybko.

Tak to się robi:

post-8532-0-19015800-1391282969_thumb.jpg

Po naklejeniu na klocek szablonów pozostaje tylko wyciąć kształt zgodny z nimi, usunąć to co zbędne, wyszlifować, obrobić, wypolerować i tłoczyć.

Opublikowano

Skoro tak prawicie to trzeba by to poprawić ... z obecnego kopyta to nic nie już nie zrobię, jedynym wyjściem jest wystruganie nowego ale muszę się najpierw zaopatrzyć w balsę. Steam ma rację kopyto strugane na oko a czemu tak zrobiłem nie mam pojęcia ;) Przód kabiny jest dość trudny do wyszlifowania w sensie żeby zachować jego proste płaszczymy. Z łagodnym przejściem owiewki w kadłub to daje sobie spokój bo jak zauważył Sławek z butelki tego nie wyciągnę. Co do samego przodu a mianowicie wiatrochronu można by spróbować zrobić ramkę i ją wykleić petem, a potem dopasować resztę owiewki zrobioną na kopycie. W myśl tego zdjęcia

post-8897-0-38582400-1391330033_thumb.png

czyli tak jak zauważył Marcin że można by zrobić ją z dwóch części. Pytanie tylko z czego zrobić ramkę ? mam gdzieś drut stalowy 1,5 mm może by się nadał

Co do samego pilota ... nie mam innego ewentualnie można by go coś przemalować ???

Opublikowano

O pilota spytaj Ecika z Prolotu widziałem jak oblatywał swojego mustanga że miał go z epoki.

Skala 1/12 bo do kombatu :)

3.jpg

 

7.jpg

Opublikowano

Cóż mogę powiedzieć ... ślicznie dziękuje :)

 

EDIT ...

 

więc robię jak radzicie dopadłem rzut boczny kadłuba

post-8897-0-14228400-1391341667_thumb.jpg

 

i odizolowałem od niego samą owiewkę kabiny i przymierzyłem do planów

post-8897-0-58291400-1391341724_thumb.png

 

teraz tylko wydrukować w skali i po zakupie balsy na kopyto wznowie pracę na owiewką ale z ramką wiatrochronu zaczynam działać od razu :)

Opublikowano

Przemek, nie kombinuj z tym dzieleniem owiewki, robieniem ramek do wiatrochronu, itd. Dodasz sobie tylko pracy.

Spokojnie dasz radę zrobić kopyto do całości. No chyba, że limuzynę chcesz mieć odsuwaną B) .

Opublikowano

Przemek, nie kombinuj z tym dzieleniem owiewki, robieniem ramek do wiatrochronu, itd. Dodasz sobie tylko pracy.

Spokojnie dasz radę zrobić kopyto do całości. No chyba, że limuzynę chcesz mieć odsuwaną B) .

 

no to warto spróbować zrobić kopyto w całości choćby z powodu że mnie czas nie goni, ale ramkę wiatrochronu nie wykluczam wykonać jak nie będę w stanie zrobić kopyta ;)

 

Dzisiaj doszły mi w końcu graty i pole popisu teraz mam ogromne, mogę dokończyć skrzydła lub zabrać się za maskę silnika bo mam już kołpak lub próbować swych sił w szlifowaniu kopyta na owiewkę ... coś z pewnością wybiorę z tych trzech rzeczy :)

 

Panie Wojtku (f-150) z góry dziękuje za tak fajny prezent jakim jest figurka pilota :) pasuje w sam raz

post-8897-0-40093800-1391504438_thumb.jpg

 

post-8897-0-96815000-1391504440_thumb.jpg

 

Co do kołpaków obecnie mam dwa jeden zamówiony w Marvio (lewa strona) a drugi w cyber fly (prawa strona).

post-8897-0-91716100-1391504444_thumb.jpg

 

Do Mustanga bardziej by pasował ten z prawej ale jakością ustępuje dużo temu z lewej więc wybór jest prosty pozostaje przy tym z lewej (to jest kolejne ustępstwo na które idę z racji jakości części)

 

trzeba się spiąć w sobie i brać się za robotę :)

 

CDN ...

Opublikowano

Robercie nie zrozumiałeś. Ogólnie cała kabina składa się z dwóch elementów wiatrochronu i owiewki. Wiatrochron jest kanciasty (może nie tyle kanciasty ale posiada powierzchnie płaskie) a owiewka jest obła i tutaj pojawia się problem z połączeniem kanciastego wiatrochronu z owiewką stąd pomysł, żeby wiatrochron zbudować na podstawie ramy a owiewkę zrobić na kopycie.

W myśl tego zdjęcia

post-8897-0-88902900-1391508194_thumb.jpg

 

Bartek tutaj napawa optymizmem że dam radę zrobić kopyto w całości więc wpadłem na pomysł że spróbuje najpierw wystrugać kopyto wiatrochronu, potem kopyto owiewki i je skleić co powinno dać dobry rezultat i nie powinno mi przysporzyć kłopotów w szlifowaniu kopyta, a co się z tym wiążę ograniczyć straty w materiale na wypadek jak bym coś spaprał ;)

Opublikowano

Ten drugi kołpak też mamy w ofercie w cenie 5 zł,ale nie proponowałem go bo wiem jaki to badziew.Da się go użyć tylko powierzchnia śmigła w miejscu styku ze śmigłem musi być idealnie równa.Można to uzyskać stosując podkładkę odpowiedniej średnicy.

Opublikowano

Powoli od wczoraj walczę z kopytem owiewki kabiny i już jestem na ukończeniu

post-8897-0-17538300-1391611360_thumb.jpg

 

post-8897-0-85760700-1391611361_thumb.jpg

 

obecnie kleje powiększenie z przodu do kopyta, potem troszeczkę szlifowania i można obkurczać kopyto, ale to już raczej w piątek bo klej nie zdąży związać już dzisiaj.

 

Coś się powoli dzieje ale nie za wiele ;)

Opublikowano

(...) potem troszeczkę szlifowania i można obkurczać kopyto, ale to już raczej w piątek bo klej nie zdąży związać już dzisiaj.

(...)

 

no troszeczkę przekoloryzowałem :P

 

odcisk ściągnięty i tak to wygląda :) oczywiście kabinkę będzie trzeba przyciąć przy kadłubie i ją jeszcze delikatnie obrobić i co najważniejsze wyczyścić nitrem :)

post-8897-0-88966700-1391629179_thumb.jpg

 

post-8897-0-03003100-1391629182_thumb.jpg

 

post-8897-0-03021000-1391629184_thumb.jpg

 

i dla porównania z poprzednimi wersjami od lewej pierwsza po prawej druga na samym dole obecna

post-8897-0-43202100-1391629207_thumb.jpg

Opublikowano

Obserwowałem tą dyskusję i Twoje zmaganie się z kształtem kabiny, zastanawiając się czy warto wkładać tyle pracy aby poprawić kształt o kilka milimetrów.

Zdecydowanie warto :)

Teraz wygląda naprawdę doskonale, gratuluję charakteru i wytrwałości w dążeniu do makietowego wyglądu modelu.

 

ms

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.