Jump to content
Sign in to follow this  
Marcin Bełchatów

Regulacja silnika Saito FA-200R3

Recommended Posts

Witam 

Czy ktoś z kolegów miał do czynienia z silnikiem Saito FA-200R3?

Potrzebuje porady co do regulacji (docierania).

Silnik nie chce pracować po odpaleniu bez dogrzewania świec.

Zawsze gaśnie najpierw 2 cylinder, a po jakimś czasie 1na 3 pracuje. Czy to jest tylko kwestia regulacji iglicy? czy trzeba regulować zawory?

 

post-14571-0-11984700-1540224709_thumb.png

post-14571-0-92392700-1540224734_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli to nowy silnik to świece powinny być saitowskie także pozostaje regulacja.Kolejne pytanie to to czy silnik już trochę popracował tzn. ile? Czy tak ma od nowości czy nie? Jakie paliwo stosujesz? Te 15% nitro powinno w nim być. Saito żarowe bardzo dobrze chodzi na Byronie. Sprawdzałeś zawory? Zakładam że nowy to jest spoko ale sprawdzić warto. Pamiętaj że saito powiększa luzy na gorącym! czyli bardzo ciasno na zimnym ale z minimalnym luzem, z resztą tak jak instrukcja radzi. pozostaje regulacja składu, z reguły jak bogato to gasi cylinder i tak po kolei . Nie wiem jak instrukcja mówi o regulacji, nie pamiętam. Czy jak świece są podgrzewane to pracuje normalnie? czy cylindry (zapłony)wypadają na biegu jałowym? czy jak chodzi na wyższych obrotach to pracują wszystkie? Dużo pytań, wiem ale bez szczegółów nie poradzę. Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaśnięcie silnika po odjęciu żarzenia w pierwszych minutach pracy jest normalnym zjawiskiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

 

z moich doświadczeń mogę podpowiedzieć, że wynika to ze zbyt dużej ilości paliwa podawanego na wolnych obrotach (dlatego też pracuje przy podawaniu żarzenia).

Dokręć / wkręć śrubę wolnych obrotów aż do usłyszenia wyraźnej zmiany pracy silnika czyli uzyskania typowej pracy czterotaktu na wolnych. Potem to już tylko zabawa w dokładne ustawienie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I niedotarty ma większe tarcie, wiec masz wiele wskazówek tylko próbować

 

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli ten silnik jest na początku docierania to docieraj na podłączonym żarzeniu. Dotrzesz wstępnie to problem ustanie samoistnie. Iglicy przejścia nie ruszaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety, ale firma Saito też zalicza wpadki.Tak było z silnikiem benzynowym FG-20.

Podobnie z żarowym 170R3 w którym był powszechny problem z nierównomiernym napełnieniem cylindrów.a w konsekwencji zagotowaniem jednego z cylindrów.

Pomagało zastosowanie systemu żarzenia  firmy Mcd473SE - 4.8V Pulsed On Board Glow Driver.

 

Jest nadzieja, że w 200R3 poprawili ten problem . Ale jak widać, to chyba nie do końca.

 

Podobno zmiana zamocowania silnika , powodowała, ze ten cylinder co sie przegrzewał, był chłodniejszy , i na odwrót.

Świadczy to o problemie z równomiernym dostarczeniem mieszanki do poszczególnych cylindrów .

 

W wiekszych benzynowych tez borykaja sie z tym problemem.

Ponizej film do modyfikacji układu dolotowego.

 

https://www.flyinggiants.com/forums/showpost.php?p=2138086&postcount=29

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

 

z moich doświadczeń mogę podpowiedzieć, że wynika to ze zbyt dużej ilości paliwa podawanego na wolnych obrotach (dlatego też pracuje przy podawaniu żarzenia).

Dokręć / wkręć śrubę wolnych obrotów aż do usłyszenia wyraźnej zmiany pracy silnika czyli uzyskania typowej pracy czterotaktu na wolnych. Potem to już tylko zabawa w dokładne ustawienie.

Tak jest, i na razie nie ruszać ustawień fabrycznych przejścia. Być może trzeba będzie podtrzymywać żarzenie . W moim benzynowym FG60R3 jest bardzo podobnie a u mojego kolegi który eksploatuje trzy cylidrowca Saito w wersji metylowej po ułożeniu się silnika i regulacji, chodzi w Karasiu bardzo dobrze także cierpliwości. Gwiazdy Saito są wrażliwe na bogatą mieszankę, gasną dolne cylindry. Cała sztuka polega na takim ustawieniu aby nie była za uboga i nie bogata tak jak Mariusz i Piotr napisał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety, ale firma Saito też zalicza wpadki.Tak było z silnikiem benzynowym FG-20.

Podobnie z żarowym 170R3 w którym był powszechny problem z nierównomiernym napełnieniem cylindrów.a w konsekwencji zagotowaniem jednego z cylindrów.

Pomagało zastosowanie systemu żarzenia  firmy Mcd473SE - 4.8V Pulsed On Board Glow Driver.

 

Jest nadzieja, że w 200R3 poprawili ten problem . Ale jak widać, to chyba nie do końca.

 

Podobno zmiana zamocowania silnika , powodowała, ze ten cylinder co sie przegrzewał, był chłodniejszy , i na odwrót.

Świadczy to o problemie z równomiernym dostarczeniem mieszanki do poszczególnych cylindrów .

 

W wiekszych benzynowych tez borykaja sie z tym problemem.

Ponizej film do modyfikacji układu dolotowego.

 

https://www.flyinggiants.com/forums/showpost.php?p=2138086&postcount=29

 

Jeżeli to nowy silnik to świece powinny być saitowskie także pozostaje regulacja.Kolejne pytanie to to czy silnik już trochę popracował tzn. ile? Czy tak ma od nowości czy nie? Jakie paliwo stosujesz? Te 15% nitro powinno w nim być. Saito żarowe bardzo dobrze chodzi na Byronie. Sprawdzałeś zawory? Zakładam że nowy to jest spoko ale sprawdzić warto. Pamiętaj że saito powiększa luzy na gorącym! czyli bardzo ciasno na zimnym ale z minimalnym luzem, z resztą tak jak instrukcja radzi. pozostaje regulacja składu, z reguły jak bogato to gasi cylinder i tak po kolei . Nie wiem jak instrukcja mówi o regulacji, nie pamiętam. Czy jak świece są podgrzewane to pracuje normalnie? czy cylindry (zapłony)wypadają na biegu jałowym? czy jak chodzi na wyższych obrotach to pracują wszystkie? Dużo pytań, wiem ale bez szczegółów nie poradzę. Pozdrawiam

Silnik jest nówka sztuka. Wypalił jak na razie ok 1,5-2L paliwa zalecanego przez Saito "YAMADA" (model technics) Metanol: 57%, Nitrometan: 20%, Olej Klotz: 23%.

Tak ma od nowości (nie był przegrzany na bank bo cały czas sprawdzam temperaturę i nie przekraczam 80 stopni) Zawory sprawdzałem i ten co gasł pierwszy miał co do pozostałych za małe szczeliny, teraz wszystkie mają tak samo ustawiony luz- tak jak książka pisze.

Cylindry przestają pracować na małych obrotach i czasami jak pracuje tylko jeden po dodaniu obrotów tak ok 5-6 tyś (oczywiście cały czas przy włączonym żarzeniu) zaskakują z powrotem pozostałe cylindry. Tak teraz czytam i myślę że jednak może być przelany bo olej leje się z niego bardzo.

Silnik jest nówka sztuka. Wypalił jak na razie ok 1,5-2L paliwa zalecanego przez Saito "YAMADA" (model technics) Metanol: 57%, Nitrometan: 20%, Olej Klotz: 23%.

Tak ma od nowości (nie był przegrzany na bank bo cały czas sprawdzam temperaturę i nie przekraczam 80 stopni) Zawory sprawdzałem i ten co gasł pierwszy miał co do pozostałych za małe szczeliny, teraz wszystkie mają tak samo ustawiony luz- tak jak książka pisze.

 

Cylindry przestają pracować na małych obrotach i czasami jak pracuje tylko jeden po dodaniu obrotów tak ok 5-6 tyś (oczywiście cały czas przy włączonym żarzeniu) zaskakują z powrotem pozostałe cylindry. Tak teraz czytam i myślę że jednak może być przelany bo olej leje się z niego bardzo. Ponieważ jest to pierwszy silnik który kupiłem nowy i sam go docieram nie chce popełnić błędu i idąc za radą znajomego odkręciłem jeszcze iglicę o obrót żeby się nie przegrzał. Podobno lepiej żeby wypluwał nadwyżkę paliwa niż ma się przegrzać (nie myślałem że to będzie miało wpływ na gaśnięcie silnika)

Reasumując silnik po dotarciu i regulacji powinien działać bez dogrzewania świec po odpaleniu?

https://youtu.be/HAzLaJdM8ZI

https://youtu.be/HAzLaJdM8ZI

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paliwo jest ok. czyli pozostaje regulacja.Spróbuj zubożyć ale nie za mocno.Jeżeli po jakimś czasie gaśnie któryś z cylindrów na biegu jałowym to bardzo mało wkręć śrubę regulacji w osi przepustnicy choć Saito przed dotarciem nie zaleca jej "tykać" Główna iglica pozostaje.Dokręcać i kontrolować. Silnik po dotarciu i

regulacji powinien pracować bez dogrzewania. Mamy Saito boxera 50 cm, gwiazdę 20 cm i koledzy dla bezpieczeństwa stosują podgrzewanie choć 20 dobrze chodzi bez.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dzięki za podpowiedzi będę próbował, a tak z waszego doświadczenia ile obrotów iglicy od pełnego dokręcenia macie ustawione (odkręcone) na wyregulowanym silniku saitio?

wiem że nie ma reguły ale chodzi mi o rząd wielkości 1 czy 8 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tego to nawet "najstarsi indianie nie wiedzą"  ;) Wszystko zależy od warunków,śmigła, paliwa,świecy także nie ma na to precyzyjnej odpowiedzi.Silnik dotarty ustawia się na max. obroty a następnie odkręca i dodaje paliwa o kilka ząbków iglicy aby obroty zbytnio nie spadły, czterosuwy nie powinny pracować na ubogich mieszankach . Trzeba pamiętać że w czasie lotu może być sytuacja że "warunki lotu" odciążą silnik i może się rozkręcić a np. benzynowe saito tego nie lubią .Czasami też pomagają ustawienia kolegów z śmigłowców. Ich silniki muszą "dymić" co przekłada się na bogatszą regulację. Ale reasumując czeka Cie wiele prób, najlepiej w locie. No instrukcja silnika mówi o wstępnych nastawach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By semp
      Kupię silnik elektryczny 2-2,5kW na10s
    • By Exu
      Witam.
      Mam do zaoferowania nowy silnik Emax GT 5325/11.
       
      Charakterystyczne cechy silników EMAX serii GT.
      ulepszony profil przedniej płyty obudowy, co spowodowało znaczne polepszenie warunków chłodzenia. W praktyce oznacza to, niższą temperaturę pracy i w efekcie wzrost sprawności silnika. cewkami z wysokiej jakości stali krzemowej 0,2mm, które powodują obniżenie temperatury pracy i wzrost sprawności silnika. możliwością dwustronnego montażu silnika bez jego modyfikacji, zapewnia to dodatkowy - opcjonalny wał dołączony do silnika. W opakowaniu znajdziemy również łoże mocujące silnik. zwiększoną średnicą wału co powoduje mniejsze prawdopodobieństwo uszkodzenia przy niefortunnych lądowaniach oraz zwiększa precyzję osiowego zamocowania śmigła - co bezpośrednio wpływa na zmniejszenie drgań. wyższą jakością łożysk, lepiej znoszących wysokie temperatury. większą elastycznością pod względem zastosowania napięcia zasilającego i śmigła zwiększoną sprawnością. nowym - solidnym i przy okazji gustownym opakowaniem chroniącym precyzyjny silnik podczas transportu.  
      Dane techniczne: 
      liczba ogniw zasilających [LiPo]:
      6 - 8
      współczynnik KV [obr./V]:
      260
      ciąg maksymalny [g]:
      7000
      maksymalny pobór prądu [A]:
      80
      moc maksymalna [W]:
      2528
      zalecana średnica śmigła [cale]:
      20 x10
      zalecana masa modelu [g]:
      5000 - 7000
      średnica silnika [mm]:
      63
      długość silnika bez wału [mm]:
      61,7
      średnica wału [mm]:
      8 carbon
      masa silnika [g]:
      570
       
      Koszty wysyłki pokrywa sprzedający
      - Odbiór osobisty, wysyłka.
      - Cena 300zł
       
      Wysłanie zakupionych rzeczy max 2 dni robocze od momentu zaksięgowania wpłaty na koncie (nie ma możliwości wysyłki towaru za pobraniem)
       

       

       

       

       

       
    • By Szczepen02
      Zapraszam na wczesnowiosenną wyprzedaż!  https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/21mTP/
      oraz silniki https://www.olx.pl/oferta/silniki-emax-mt3506-regulatory-little-bee-20a-dron-kopter-CID99-IDDInEG.html
       
       
    • By semp
      Sprzedam nowy silnik NGH GF 30 ccm
      1150 zł

    • By Agapit
      Ze stron nastik.pl zniknęła informacja o wymiarach przedmiotowych silników.
      Poniżej pliki z wymiarami dla ASP i O.S. Max.
      Pozdrawiam.
      ASP FS91AR - ASP - Nastik.pdf
      OsMaxDimensions.pdf
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.