Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
13 minut temu, witold_pi napisał:

nie są takie same

oczywiste, róznią się kształtem komory spalania-  tylko gwint głowicy jest taki sam  dla poj 049

Opublikowano

A oto moja kolekcja Coxów. Obenie już na nich nie latam a trzymam z sentymentu bo to  m.in. na nich uczyłem sie obsługi silniczków spalinowych.

2 x 1,5cm i 0,8cm. Taka ciekawostka : jeden z tych silników miał regulowane obroty w postaci obrotowego pierścienia na cylindrze ( na zdjęciu nie widać bo jest zdemontowany).Nie używałem tego nigdy bo nie miałem wtedy wolnego kanału na sterowanie obrotami. Latałem na pełnych obrotach. 

IMG_20220201_200715.jpg

Opublikowano
Godzinę temu, Grzesiek napisał:

A możesz Witek rozwinąć wypowiedz?Jaka roznica?

z tego co pamiętam do td była mniejsza komora spalania czyli wyższy stopień sprężania

Opublikowano

Ja do głowic używam kluczyka pierwszego od góry. Ten dolny, to ostatnia wersja, pasująca do silników z wszystkich okresów produkcyjnych. Głowice zawsze miały ten sam rozmiar, ale sposób odkręcania tulei się rzeczywiście różnił.
DSC_4625.thumb.JPG.cfe195ebeb4bb960fe606f0e59b13ff5.JPG
 

Głowic trochę było. Oprócz komory spalania różniły się ilością żeberek i kształtem drutu platynowego. Oprócz tradycyjnej spirali były głowice z drutem w kształcie litery M (przedostatnia z rowkiem wokół elektrody), i to były głowice do silników RC podobno. Wszystkie były współzamienne w sensie mechanicznym z wyjątkiem wczesnej wersji, która miała mniejszy gwint (ostatnia). Głowice do TD miały charakterystyczne radełkowanie wokół elektrody (2 i 3). Były jeszcze samochodowe, bez żeberek, dostosowane do nakładania na nie radiatora.

 

DSC_4626.thumb.JPG.fd03dd8743c012ffbbf05de28775c941.JPG

 

DSC_4627.thumb.JPG.bfd14d7beb94f2559674b1d775faee6d.JPG

  • Lubię to 1
Opublikowano

Pisząc, że głowice do wszystkich 049 są takie same, dokonałem niewybaczalnego skrótu myslowego :). Są między sobą wymienne (wszystkie?), ale oczywiście nie takie same. Mój bład.

15 hours ago, Ares said:

Taka ciekawostka : jeden z tych silników miał regulowane obroty w postaci obrotowego pierścienia na cylindrze

Chodzi o coś takiego?
PXL_20220202_101716198.thumb.jpg.d81d07a3217ae95433d1e1d2b8202dea.jpgPXL_20220202_101556074.thumb.jpg.34f11c42ec7279758a120e750fd3687d.jpg

Taką regulację miały chyba tylko późniejsze Medallion-y RC (ca lata 70-te). Wcześniejsze miały coś takiego:
spacer.png

Zobaczyłem to pierwszy raz w kultowej książce W. Schiera. Wyglądało kosmicznie i marzyłem o takim motorku. Dzisiaj bez powodzenia poluję na ten system. Ciężki do zdobycia, nawet z mocno zużytymi silnikami.

 

 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Miałem Medaliona 2,5 ccm z tą obrotową kryzą- świetnie to działało, a w ogóle silnik był super. Dziwiłem się zawsze, po co te wszystkie skomplikowane gaźniki z różnymi dyszami, przepustnicami itd, skoro można to rozwiązać tak brutalnie prosto. Obroty minimalne, naprawdę minimalne, były przy właściwie całkiem przysłoniętym wydechu. Coxy to osobny rozdział, bardzo udane silniki, wspominam je z rozrzewnieniem...

Opublikowano

A tu moje Cox-y. Wszystkie w stanie powiedzmy, fabrycznym - nigdy nie odpalane. Mam jeszcze parę używanych, więc może w końcu pobawię sie w uruchomienie.

PXL_20220202_104839651.jpg.aa5db4d1601b161d73006fea713f21de.jpgPXL_20220202_104705428.jpg.af566459f7d6a77654a1bf970ab6ab04.jpg

  • Lubię to 2
Opublikowano
38 minut temu, pacyfic_77 napisał:

No i coś drgnęlo na forum

na Forum cały czas coś drży:):) i wisi w powietrzu ....nie zauważyłeś ???

temat "coxownia" a więc pozwalam sobie zamieścić  zdjęcie  "czegoś" , dla tych którzy nie mogą się zdecydować...ech  i jak tu żyć ???

Cox Modellmotor Umbau auf Brushlessantrieb in Schwerte

Opublikowano
4 godziny temu, hub napisał:

hodzi o coś takiego?
PXL_20220202_101716198.thumb.jpg.d81d07a3217ae95433d1e1d2b8202dea.jpgPXL_20220202_101556074.thumb.jpg.34f11c42ec7279758a120e750fd3687d.jpg

Tak , dokładnie chodzi o takie rozwiązanie. Ja zdemontowałem ten pierścień i latałem bez tego. Niemniej jednak jest to ciekawe rozwiązanie choć nie potrafię powiedzieć na ile udane.

Opublikowano

taką regulacje można dorobić prawda ?

4 godziny temu, d9Jacek napisał:

na Forum cały czas coś drży:):) i wisi w powietrzu ....nie zauważyłeś ???

temat "coxownia" a więc pozwalam sobie zamieścić  zdjęcie  "czegoś" , dla tych którzy nie mogą się zdecydować...ech  i jak tu żyć ???

Cox Modellmotor Umbau auf Brushlessantrieb in Schwerte

A co to za dziwadło ? Bo widzę silnik elektryczny i coxa, chyba ze to wersja elektryczna coxa tak obecnie modna elektryfikacja.

Opublikowano
Godzinę temu, Marek_Spy napisał:

Bo widzę silnik elektryczny i coxa,

i dobrze Marku widziśz...można  to nabyć za jedne 75€...ogłoszenie  z niemieckiej strony

"cześć
Proponuję konwersję silnika modelu Cox na napęd bezszczotkowy
Napęd pracuje z 2-3S Lipo max prąd 12A nie powinien
być przekroczony,
Dane testowe: Śmigło „Master 6x3” 12480 obr./min 7,5 V 6,63 A
na akumulatorze Turnigy nano-tech 0,95A 25-50C Lipo
Silnik posiada dodatkowe łożysko kulkowe,
A więc nie łożysko ślizgowe Cox w obudowie silnika.
Zdjęcia przedstawiają kompletny napęd w stanie, w jakim jest dostarczany."

 

edit

i masz jak z piwem bezalkoholowym.....takie czasy

edit 2

żeby było absolutnie jasne dla częsci Kolegów- to  nie jest moje ogłoszenie  i nie ja jestem sprawcą takiej hybrydy

 

 

 

Opublikowano
38 minutes ago, d9Jacek said:

Proponuję konwersję silnika modelu Cox na napęd bezszczotkowy

A jak się odpali część spalinową, to będzie działał jak ładowarka? ;)

 

  • Dzięki 1
Opublikowano
1 godzinę temu, Grzesiek napisał:

atrapa coxa

nie atrapa ale atrapka bo coxik jest mały....tłok z korbą, bo one razem sa związane taka "kulką" poszedł do innego coxa

  • Haha 1
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.