Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Masa rośnie z sześcianem skali. Przejście z 2 metrów na 3 metry daje wzrost masy 3.4 razy (3/2 = 1.5, => 1.5 ^ 3). 5.5 kg x 3.4 = 18.5 kg...

Opublikowano

Wszystko się zgadza, jednak to nie zmienia faktu że przy masie skrajnej 24 kg to będzie rakieta.

 

To ma być rakieta, w końcu to myśliwiec :-) ale 24  wedle mnie to jest max tej konstrukcji, centroplat z kadlubem wazy juz niecale 1500g, koncowki skrzydel powinny wazyc ok 600g obie, gondole to 2x 1500 i usterzenie ok 1000g =6100g, serwa 700g pakiety 300g czyli mamy 7100g. silniki 3200 czyli 10300. podwozie ok 3000 do 4000g czyli srednio 13800g, zostaje jeszcze pokrycie, wiec szacuje ze te 19kg jest realne.

Kolejna porcja fotek:

 

 

 

post-7327-0-73560500-1549565097_thumb.jpg

 

post-7327-0-22655400-1549565133_thumb.jpg

 

post-7327-0-85436500-1549565155_thumb.jpg

 

post-7327-0-79728400-1549565172_thumb.jpg

 

post-7327-0-35201400-1549564739_thumb.jpg

 

post-7327-0-90456700-1549564796_thumb.jpg

 

post-7327-0-89849800-1549564811_thumb.jpg

 

post-7327-0-32181900-1549564851_thumb.jpg

 

post-7327-0-14760300-1549564901_thumb.jpg

 

post-7327-0-88915400-1549564948_thumb.jpg

 

post-7327-0-34267800-1549565000_thumb.jpg

 

post-7327-0-56984400-1549565041_thumb.jpg

post-7327-0-51653200-1549564977_thumb.jpg

post-7327-0-48083000-1549565194_thumb.jpg

Opublikowano

Idziesz w tempie ekspresowym :) i fajnie to wychodzi.

 

Btw. nie zastanawiałeś się by trochę wyażurować profile? W wielu miejscach było by to możliwe bez uszczerbku dla wytrzymałości. Suma drobnych oszczędności może dać na końcu widoczny i konkretny efekt, tym bardziej, że - jak zrozumiałem - wycinanka jest laserowa.

 

Życzę powodzenia w budowie i wytrwałości by doprowadzić sprawę do końca. Trzymam kciuki za sukces :)

Opublikowano

Idziesz w tempie ekspresowym :) i fajnie to wychodzi.

 

Btw. nie zastanawiałeś się by trochę wyażurować profile? W wielu miejscach było by to możliwe bez uszczerbku dla wytrzymałości. Suma drobnych oszczędności może dać na końcu widoczny i konkretny efekt, tym bardziej, że - jak zrozumiałem - wycinanka jest laserowa.

 

Życzę powodzenia w budowie i wytrwałości by doprowadzić sprawę do końca. Trzymam kciuki za sukces :)

 

 

Myślałem o tym, ale używam lekkiej sklejki balsowo lipowej co po doświadczeniach w budowie funtany 2m zrezygnowałem z tego, wycięte ażury z funtany wrzuciłem na wagę i wyszło mi zaledwie kilka gram, największa wagę i tak nadają listewki sosnowe. Może się mylę i sam się gryzę z myślami co do ażurów  ale okroje wagę gdzie indziej, np klapy zamiast na 2 serwach będą na 1.

Opublikowano

No dobra. Przedstaw swoją ekipę krasnali które  budują model za ciebie, bo Morfeusz nie tylko śni ale i kiedyś śpi. No chyba że nie :)

Opublikowano

post-7327-0-81920500-1549642959_thumb.jpg


No dobra. Przedstaw swoją ekipę krasnali które  budują model za ciebie, bo Morfeusz nie tylko śni ale i kiedyś śpi. No chyba że nie :)



Poprostu mialem caly tydzien do dyspozycji ale od poniedzialku czas isc do pracy wiec tempo spadnie niestety.
Opublikowano

Do kiedy masz ważną tą gaśnicę? Będzie ok na oblot?

 

Tak poważnie to niezła robota. Zastanawia mnie tylko czy łapiesz jakieś kąty i płaszczyzny bo wiele zdjęć jest tak jak byś to montował wprost na podłodze.

Nie krytykuję tylko pytam z ciekawości. Takie rzeczy się lubią potem mścić. 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Źle, źle, żle...

Przecież w P-38 tak czysto nie było nawet jak wychodził na pierwszy lot z fabryki ;)

 

P.S.  Świetna robota :)

 

Było było i jest, numer boczny N25Y :-)

Opublikowano

 Zastanawia mnie tylko czy łapiesz jakieś kąty i płaszczyzny bo wiele zdjęć jest tak jak byś to montował wprost na podłodze.

Nie krytykuję tylko pytam z ciekawości. Takie rzeczy się lubią potem mścić. 

 

 

No tez mnie to intryguje

Opublikowano

Nie no Panowie, o co mnie posądzacie??? :-) wszystkie kąty są od samego początku, Podłużnice skrzydeł były sklejane na suwmiarkę elektroniczna do 2 miejsc po przecinku.Po prostu nie robiłem zdjęć z czasowo wklejonymi kątownikami, aczkolwiek mogłem, poprawie się  i będę bardziej szczegółowo pstrykał fotki, myślałem, że będzie oczywiste że kąty itp są "łapane".

 

post-7327-0-13729400-1549802054_thumb.jpg

 

post-7327-0-22272300-1549802096_thumb.jpg

 

post-7327-0-69362300-1549802077_thumb.jpg

 

post-7327-0-35641700-1549802122_thumb.jpg

 

post-7327-0-20974600-1549802146_thumb.jpg


Do kiedy masz ważną tą gaśnicę? Będzie ok na oblot?

 

 

No kurcze aż musiałem jechać jechać zrobić ten przegląd :-)

 

post-7327-0-67896400-1549803083_thumb.jpg


Dziś by było na tyle.

 

post-7327-0-58231000-1549806401_thumb.jpg

 

post-7327-0-86480200-1549806416_thumb.jpg

 

post-7327-0-42865700-1549806432_thumb.jpg

Opublikowano

Adaś, ciekawskim nie chodzi o takie KĄTY, raczej o kąt natarcia czy zaklinowania skrzydła , na tym etapie do gondoli pilota do jakiejś jej osi.

Pracuj ,pracuj.

Opublikowano

Adaś, ciekawskim nie chodzi o takie KĄTY, raczej o kąt natarcia czy zaklinowania skrzydła , na tym etapie do gondoli pilota do jakiejś jej osi.

Pracuj ,pracuj.

Kąt zaklinowania, hmm jak to napisać, plany maja postać taka, że środkowa cześć kadłuba łączy się z dźwigarami skrzydła w 1 możliwy sposobi i nie ma opcji by coś skopaćt, musiałbym się bardzo postarać by wygiąć dźwigary, a wznios skrzydeł ustawiany na suwmiarkę.

 

Tu jest łączenie ustalające kąt natarcia:

 

post-7327-0-11059300-1549819759_thumb.jpg

 

a tu jest wznios który odmierzałem suwmiarka by 2 połówki dźwigara klejone w 1  miały identyczny wznios, zreszta jest to na 1 z moich zdjęć na 1stronie  tematu

 

post-7327-0-96302300-1549819801_thumb.jpg

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.