przemo Opublikowano 23 Października 2014 Autor Opublikowano 23 Października 2014 ...... brak słów ... powinno wystarczyć Rafał zamieszkaj u mnie 1
RAFALR30 Opublikowano 23 Października 2014 Opublikowano 23 Października 2014 ...... brak słów ... powinno wystarczyć Rafał zamieszkaj u mnie Przyjacielu! Jeżeli zaburzone zostaną proporcje czasowe w relacji moje hobby/rodzina i będę musiał z tego powodu opuścić progi mojego domostwa to...znam Twój adres Oczywiście przed przyjazdem zadzwonię. 1
RAFALR30 Opublikowano 24 Października 2014 Opublikowano 24 Października 2014 PODSUMOWANIE Waga modelu bez akumulatora: 610g. Waga modelu do lotu z akumulatorem 1300mAh: 720 g Powierzchnia skrzydeł 9,86 dm2, obciążenie przy max. wadze 720g wynosi 73,02 g/dm2 Powierzchnia skrzydeł z powierzchnią kadłuba przylegająca do skrzydeł 15,99 dm2,obciążenie przy max. wadze 720g wynosi 45,02g /dm2 Wyposażenie:Silnik Emax GF2210/20 1534 kv - 170 W Śmigło TGS 7x6E - 1 szt.Serwo HXT900 - 2 szt.(lotki)Serwo Turnigy TGY-9018MG - 2 szt.(ster wysokości i wektor ciągu)Regulator 30A HK Blue Series - 1 szt.Żyroskop HK 401B AVCS Digital Head Lock Gyro - 1 szt.Akumulator Li-Pol Turnigy 1300mAh 25-30C - 1 szt.Komplet oświetlenia - pozycyjne, strobo., lądowania + imitacja dopalacza. Oświetlenie pozycyjne, strobo i lądowania podłączone pod kanał nadajnika (5,5V),imitacja dopalacza podpięta przez przerobiony serwomechanizm pod kanał odbiornika THR. Moduł na Atmega 8 który otrzymałem od Wojtka będzie na wyposażeniu innego modelu. Film z kolejnych lotów...na pewno kiedyś powstanie. THE END.
TeBe Opublikowano 24 Października 2014 Opublikowano 24 Października 2014 Użyłbym popularnych ojczystych określeń, ale małoletni czytają Powiem tylko tyle: Chapeau bas!
RAFALR30 Opublikowano 10 Listopada 2014 Opublikowano 10 Listopada 2014 Kolejny lot. Dzisiaj niezły THE END zaliczyłem w idealnych warunkach do lotu.Awaria odbiornika związana z utratą zasięgu - pełnej kontroli nad modelem - podczas wykonywania manewru skrętu z jednoczesnym obniżeniem lotu....i w takiej pozycji pozostał do końca lotu z wysokości około 8m. Powołana na miejscu komisja śledcza po wykonaniu prób na lądzie stwierdziła zasięg tyko do około 60m.Prawdopodobna przyczyna - brak ciągłości ekranu anteny odbiornika. P.S.Ostatnio w trakcie lotu modelem Jas-39 Gripen wypiął mi się podczas wykonywania manewru przewód od silnika. Mając jednak kontrolę nad sterami sprowadziłem model w całości na pas (czyt. trawa :-))
przemo Opublikowano 11 Listopada 2014 Autor Opublikowano 11 Listopada 2014 A chociaż polatałeś już ze zmiennym wektorem ciągu ? No duża szkoda ... ale do odbudowania jeszcze się nadaje ?
RAFALR30 Opublikowano 13 Listopada 2014 Opublikowano 13 Listopada 2014 To miały być właśnie loty ze zmiennym wektorem ciągu. Do odbudowy się nadaje - na razie posklejam to co jest a i pomyślę o budowie nowej części dziobu.Jaki klej szybkoschnący użyć do posklejania depronu?
robertus Opublikowano 13 Listopada 2014 Opublikowano 13 Listopada 2014 Na polu do szybkiego posklejania używam kleju na gorąco.
RAFALR30 Opublikowano 13 Listopada 2014 Opublikowano 13 Listopada 2014 Na polu do szybkiego posklejania używam kleju na gorąco. Klejąc tym sposobem musiałbym pozostać na łące aż do zmierzchu . Kadłub trochę rozszedł się na boki... A w warunkach domowych to jaki klej szybkoschnący polecasz?
robertus Opublikowano 13 Listopada 2014 Opublikowano 13 Listopada 2014 Pytasz zapewne w kontekście sklejania puzli. Dla mnie wystarczająco szybki jest zwykły polimerowy. Gdy nie ma naprężeń łapie od ręki. Oczywiście używany zgodnie z instrukcją. Kleiłem nie raz.
Bartek Piękoś Opublikowano 18 Listopada 2014 Opublikowano 18 Listopada 2014 Przemo, gratuluję modelu. Podziwiam, że robisz tak ładnie w takim tempie. Rafał, perfekcjonisto , "wykończeniówka" na bardzo wysokim poziomie. Robi duże wrażenie. Relacja zdjęciowa też dopieszczona. Fajnie się to ogląda. Powodzenia w odbudowie.
RAFALR30 Opublikowano 18 Listopada 2014 Opublikowano 18 Listopada 2014 Przemo, gratuluję modelu. Podziwiam, że robisz tak ładnie w takim tempie. Rafał, perfekcjonisto , "wykończeniówka" na bardzo wysokim poziomie. Robi duże wrażenie. Relacja zdjęciowa też dopieszczona. Fajnie się to ogląda. Powodzenia w odbudowie. Fakt - relacje Przemka z budowy modeli to istna kopalnia wiedzy modelarskiej a tempo jego pracy...Mi czas przy budowie woooolno płynie. Perfekcjonista powiadasz - to zobacz relację z budowy modelu pewnego Corsaira i pogadaj z tym gościem o perfekcjoniźmie. Zabrałem się za odbudowę - składam to wszystko. Jak wyjdzie niezadowalająco to utnę za kabiną i od nowa cały dziób zrobię. W sprawie odbiornika - wymiana anteny na nową nie rozwiązała problemu jego zasięgu. Po prostu "złośliwość rzeczy martwych" - odbiornik uległ innemu nie znanemu mi uszkodzeniu i traci zasięg. Posłuży jako odbiornik podczas domowych testów.
RAFALR30 Opublikowano 15 Lutego 2015 Opublikowano 15 Lutego 2015 Model odrestaurowany.Część dziobowa naprawiona-wzmocniona, odmalowana, osłona radaru pomalowana, niektóre kalkomanie wymienione na czarne (lepiej widoczne). Pilot ma własą Pin-Up Girl i poświadczenie odbytych misji. Silnik wymieniłem na mocniejszy - 260W, śmigło 8x4. Stworzyłem "potwora", którego pełna moc wyrywa mi z ręki. Ciąg mierzony na wadze (dziobem w dół) - 740g. Otrzymałem stosunek wagi do ciągu 1:1. Model przytył o 20g. Waga modelu do lotu z akumulatorem 1300mAh: 740 g 1
RAFALR30 Opublikowano 11 Kwietnia 2015 Opublikowano 11 Kwietnia 2015 Sezon lotów 2015 rozpoczęty... Pierwszy poleciał stary wysłużony F-18 a po nim F-22. Echhhhh ten dźwięk nowego silnika i śmigła. Pobawiłem się wektorem ciągu - nie będę tego opisywał to trzeba doświadczyć , jakież wspaniałe i dziwne, nieosiągalne dla innych modeli figury można wykonać. Zaprezentuję je przy następnych lotach uwiecznionych na filmie.
przemo Opublikowano 11 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2015 Co do wektora ciagu aż się ciśnie na usta ... "a nie mówiłem"
RAFALR30 Opublikowano 4 Maja 2022 Opublikowano 4 Maja 2022 F-22 - początek budowy 10.2012...a on wciąż lata i sprawia radość.
Rekomendowane odpowiedzi