Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Aż się nie chce wierzyć że to z tego zielonego paskudstwa. A ja zmarnował tyle materiału po te je#$!e panele.

 

.... wydziubane telefonem.

Opublikowano

Dzięki, Rafał.

 

Tymczasem - prace przy podwoziu ukończone.

Podszlifowałem gdzieniegdzie żeby było bardzie opływowo, odtworzyłem kamuflaż i linie podziału oraz zaciemniłem je.

(kliknięcie powiększa)

post-11729-0-62835500-1490176787_thumb.jpg

post-11729-0-43622700-1490176810_thumb.jpg

post-11729-0-91864100-1490176819_thumb.jpg

post-11729-0-10057200-1490176798_thumb.jpg

post-11729-0-97229500-1490176858_thumb.jpg

  • Lubię to 2
Opublikowano

Tak model to tylko wstawić do gabloty i podziwiać.Tyle pracy co w niego włożyłeś to strach go wynieść na zewnątrz 

w obawie żeby przypadkiem jakiś listek na niego nie spadł.

Zastanawiam się czy nie nazwać Ciebie Królem Depronu.

 

Tylu lądowań ile startów.

Opublikowano

Widzę, że na szybko powiększyłeś obręcze kół ;). Jak z wyważeniem, kombinowałeś już coś? Tak sobie myślałem o tym trochę i na Twoim miejscu zostawiłbym tak jak było, przy schowanym podwoziu.

Opublikowano

Andrzej, Jurek - dzięki.

Zżywam się z tytułami, więc niech zostanie stary poczciwy magazynier ;)

Widzę, że na szybko powiększyłeś obręcze kół ;).

Co najwyżej zasymulowałem powiększenie :) , ale i tak wygląda lepiej niż poprzednio.

 

Jak z wyważeniem, kombinowałeś już coś? Tak sobie myślałem o tym trochę i na Twoim miejscu zostawiłbym tak jak było, przy schowanym podwoziu.

Już druga osoba mi doradza, żeby nie wypośrodkowywać tylko zrobić neutralnie do lotu i "ciężki na nos" do lądowania.

Czyli ciężki na nos przy "gear down" i zobaczymy. Czymajta kciuki :ph34r:

Te słoje w balsie bym zaszpachlował ;-)

Niekorzystne światło było :P

 

P.S.

Współczynnik stateczności podłużnej A wyszedł 0,52, więc nie za bogato.

Opublikowano

Zapowiadany film obrazujący zmianę wyważenia przy składaniu podwozia

 

Widać niepłynne działanie przyrządu do balansowania stąd pewne zafałszowania przy skrajnych wychyleniach, ale ogólnie daje to pojęcie o przemieszczaniu SC.

Wygląda to nie najlepiej. Mam tylko nadzieję, że w powietrzu, w normalnej pozycji (a nie do góry kołami), podwozie będzie poniżej SC i będzie to dobrze wpływało na wyważenie, zmniejszając amplitudę wychyleń.

Opublikowano

Bartek - a o ile mm albo % cięciwy skrzydła faktycznie przesuwa się środek ciężkości? z 30% na 25%? 

W modelach spalinowych do lotu na dziób tankuje się od 100 do 400cm3 paliwa i to spokojnie lata. Oczywiście wyważa się do lotu z pustym bakiem. Nie ma czym się przejmować.

 

Wg tego manuala:

http://manuals.hobbico.com/gpm/gpma0177-manual.pdf F4u w rozmiarze .40 (rozpiętość 1420mm) ma zbiornik paliwa 280ml i zgodnie ze stroną 37 każą wyważać go z pustym bakiem.

Opublikowano

Panowie, chłopacy!

Dzięki! Miód lejecie na me strapione uszy. Zatem nie przejmuję się, pozostawiam jak jest, dokręcam wszystko, sprawdzam pińć razy i czekam na warunki.

:)

Tomek, no fakt, w Łośku jest to samo, ale Łoś ma też znacznie większe ramię statecznika. Trymery mam, będę na pewno korzystał ;)

Przemek, niestety nie wiem, o ile się przesuwa CG. Faktycznie, mogłem to zmierzyć. Jak najbardziej liczę na to, że jak na dolnopłata, Corsair przy wyważaniu ma podwozie sporo ponad punktem podparcia. To go "rozhuśtuje" przy ruchu podwozia. Przy locie normalnym (kołami do dołu), to powinno działać na korzyść.

 

Edit:

Tak się obecnie wychylają klapy: było 22st. jest 33st. (max.35). Więcej nie ma sensu przy Clarky i klapach prostych.

post-11729-0-75319800-1490642312_thumb.jpg

post-11729-0-67695600-1490642323_thumb.jpg

Na zakończenie:

post-11729-0-68883200-1490642285_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Po konsultacjach z kol. Jarkiem z naszego forum, ostateczne wyważenie zakłada przesunięcie SC do tyłu w porównaniu z wyważeniem sprzed modyfikacji podwozia.

W pozycji do lotu (gear up) - model jest ciężki na ogon po to, by w fazie startu/lądowania (gear down) SC nie wędrował aż tak do przodu a model był bardziej sterowny.

Tak to wygląda i z takim wyważeniem będę startował

 

Opublikowano

Pytanie jest przyszłościowe.

Wyważając ten model w tej pozycji,(do góry nogami).

Czy?

Podpierając go od dołu też będzie zachowywał się tak samo?

Opublikowano

Jeśli pytasz, czy w pozycji normalnej będzie się wyważał tak jak do góry kołami to odpowiadam, że masy rozkładają się podobnie, natomiast wyważenie tego w praktyce to dwie szkoły jazdy. Najprościej mówiąc, w dolnopłatach w pozycji do góry kołami niski środek ciężkości stabilizuje model. W pozycji normalnej wysoki środek ciężkości destabilizuje model. Na wyważarce w normalnym położeniu taki model jest skrajnie niestabilny i wyważenie go jest w praktyce niemożliwe lub wyniki mało rzetelne.

Opublikowano

Dziękuję za odpowiedz.

Zapewne przeczytam to setki razy,ale mam powód do myślenia.

Ja w przeciwieństwie do Ciebie jestem teoretyk.

Nigdy nie "latałem"

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.