Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2 godziny temu, model napisał:

Popieram kolegę , w moim spitfire 1/12 (plany marutaka) mam silnik dualsky Eco 2316 1330kv 70gram i śmigło 8x6 waga do lotu niecałe 750g tak jak mówi kolega samolocik lata szybciutko i szybciutko ląduje ? trzeba uważać żeby za bardzo nie zwolnić bo tuż nad ziemią traci siłę nośną i zwala się na skrzydełko, lądowanie zmieniło się na dużo bardziej lajtowe kiedy zmieniłem kąt zaklinowania na +1,5 stopnia 

Mam plany tego meserka ? i do niego też włożył bym coś z przedziału 250w ale przecież kolega Przemo kiedyś miał w nim emax a cf 2822 i latał z powodzeniem.

A jaka opinię wystawisz o silniku Dualsky Eco ? Mam jeden podobny i jeszcze nie przetestowałem go w praktyce 2316C V2 72g KV1500. Wydaje mi się , że to lepsza półka...

Opublikowano

No cóż mogę powiedzieć cała moja flota jest wyposażona w dualsky Eco ?

Mam dwa starej generacji 2316 1250kv i 1500kv są ok. W jednym słychać łożyska (1250kv) ale to dopiero po paru mocnych kretach a silnik kręci cały czas :)  nowa generacja ma lepszą jakość wykonania widać różnicę i są ciut lżejsze, jak najbardziej mogę polecić tę silniki nie mam zastrzeżeń ale porównania do innych marek niestety nie mam.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Też polecam Dualsky - dokładnie ten rozmiar 2316C ale 980kV. Kupiłem do Raty i jestem zadowolony. Na 4S, śmigle 8x6 Rata zasuwa. lądowanie jak to kombatem - prosto i szybko. 

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Trafiłem na felerny produkt - nowo zakupiony silnik Emax CF2822 przegrzał się podczas pierwszych prób ze śmigłem 9x4. Nawet przy kolejnych próbach bez śmigła mocno się grzeje i wyłącza się. Sprzedawca nie chce uznać reklamacji bo... oś silnika była skracana przeze mnie.

 

Mam jeszcze do dyspozycji silnik   GF 2210/20 jak na zdjęciu ale nie wiem czy ma on 1200 kV czy 1534 kV?

 

2210-20.jpg.95d83f966a3402225577e0e24c510510.jpg

 

Jak można to sprawdzić? W necie różnie podają.

https://www.emodel.pl/emax-gf221020-kv1200-p-3918.html

https://slupeks.pl/silnik-emax-gf221020-p-2080.html

 

1200 czy 1534kV narzuca typ śmigła a to wiąże się z uzyskaniem odpowiedniego ciągu.

Robiłem już próby tego silnika ze śmigłem 8x6 - model chce wyrwać z ręki - ciąg jest OK, tylko silnik trochę ciepły się robił.

 

 

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Po długiej przerwie przyszła pora na ostatni element - owiewkę kabiny. Na dniach odbędzie się malowanie, potem ostatnie próby silnik+śmigło (podzielę z Wami tabelarycznymi wynikami) i .... na lotnisko ?

1833177449_14.BF109E-7Trop.thumb.jpg.43c47d379ec1db75c4e01056eb5bb4ef.jpg

 

 

 

  • Lubię to 2
Opublikowano
W dniu 6.07.2021 o 08:53, przemo napisał:

Przymiarka owiewki już była ? Nie trzymaj w nie pewności i wrzuć jakieś zdjęcie ;)

 

W dniu 7.07.2021 o 08:51, Grifon napisał:

Ale Cię wsypał!!!!

 

? Przymiarka była. Trochę inaczej będzie owiewka  przylegała do kadłuba modelu niż pierwotnie ( i inaczej jak w oryginalnym samolocie) ponieważ w trakcie odbudowy kadłuba została wstawiona dodatkowa wręga (a wraz z nią przybyło dodatkowe poszycie kadłuba) i o  1,5 cm pomniejszyło  to wnętrze kabiny. Dlatego te skośne "trójkąciki" boczne owiewki nie będą wypadały we wnętrzu kokpitu tylko trochę przed kokpitem na kadłubie.

Owiewka dzisiaj będzie malowana.

 

P.S. Ze względu na powyżej opisane zmiany owiewka nie jest wytłoczona z kopyta tylko zrobiona metodą "małego modelarza".

 

Opublikowano

Pomiary zakończone. Mój wybór padł na 10x4,7(SF) choć jako Slow Flayer średnio pasuje wizualnie do tego modelu. Myślę, że z 9x6E też wystartuje przy rzucie z ręki. Waga RTF modelu to 725 g.

 

599072817_Bf109E7-pomiary.thumb.jpg.09b239bbf1db882fb69c538726342c21.jpg

 

 

18.-BF-109E-7-Trop.thumb.jpg.f0f59bce8e3b98dab9253c98417db1f0.jpg

  • Dzięki 1
Opublikowano

Sprawdź APC 7x6 SF, co prawda u mnie kręciło się na silniku Emax2812 kV1534 ale model PZL26 śmigła wyśmienicie. dostawał ok. 760g ciągu. Dobra konfiguracja.

Opublikowano
13 godzin temu, Vesla napisał:

Sprawdź APC 7x6 SF, co prawda u mnie kręciło się na silniku Emax2812 kV1534 ale model PZL26 śmigła wyśmienicie. dostawał ok. 760g ciągu. Dobra konfiguracja.

 

1500kV a 1200kV to bardzo duża różnica. na śmigle 7x6 1200kV i pakiecie 3S to będzie ledwo 500g. Jakby wsiąść na 4s... to co innego :)

Opublikowano
58 minut temu, japim napisał:

 

1500kV a 1200kV to bardzo duża różnica. na śmigle 7x6 1200kV i pakiecie 3S to będzie ledwo 500g. Jakby wsiąść na 4s... to co innego :)

Zgadza się: jak pokazują pomiary dla silnika 1200kV i śmigła 8x4E ciąg zaledwie 660g...

Robiłem także pomiary dla silnika 1534 kV ale o tym wkrótce - zamieszczę tabelę.

Opublikowano

Dla porównania obiecana tabela z pomiarami dla silnika Emax GF 2210/20 1534 kV

Jak widać  śmigło 8x4E z silnikiem 1534 kV daje lepszy ciąg niż z silnikiem 1200 kV.

Okazuje się , że dla obu silników (1200 kV i 1534 kV)  takim "uniwersalnym" śmigłem jest 9x6E. 

Śmigło 10" zawsze dla obu silników powodowało mocne ich nagrzewanie się.

305773015_Bf109E7-pomiaryV2.thumb.jpg.9dcd25566842acff9e5a12aa19091483.jpg

  • 1 rok później...
Opublikowano

Co jest k...na nie tak z emax CF2822  - dzisiaj w trakcie prób przed lotem (10-15 sekund na 100% mocy) silnik puścił dym :-(. To już drugi ten sam model silnika który się spalił - zakupiony na Allegro od tego samego sprzedającego o nazwie -J-A-K-A-R-.  Wadliwa partia silników, podróby? Regulator jest OK, LiPo 3s 1300mAh jest OK, połączenia elektryczne OK, śmigło użyte wg. zaleceń 10x4,7 SF...

 

Dobrze, że nie wydarzyło się to podczasz lotu.

20220926_194806.jpg

20220926_183859.jpg

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.