Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej tak cały model oklejany papierem japońskim później "malowany" nitrocelonem wymieszanym z talkiem kilka razy między malowaniami szlifowany drobnym papierem. Moje skrzydło jest w całości kryte balsą. Model nie ma podwozia więc ląduje na brzuchu więc spotkanie trawy z papierem japońskim może się kończyć się dziurawieniem poszycia, pokryj całe skrzydło balsą, za wiele na wadze nie stracisz a będzie bardziej praktycznie.

Co do mojej odbudowy to kadłub okleiłem papierem japońskim potem dużo spraw na głowę się wsypało ... obecnie leżakuje w warsztacie i czeka na mój wolny czas żeby ruszyć z malowaniem i nową owiewką kabiny. Opóźnienia dość potężne nastąpiły :(

  • 3 lata później...
Opublikowano
6 godzin temu, sławek napisał:

Pamiętaj że przypilnuje Ciebie przy robieniu kabiny... :P

 

9 godzin temu, przemo napisał:

Już niebawem temat się bardziej rozjaśni :)

 

W temacie odbudowy ?

Model Messerschitta Bf109e trafił do zakładów remontowych w Poznaniu.

IMG-20201011-WA0004.thumb.jpg.0b190c874bad332e79198f2cf610e6f9.jpg

 

 Śladem poprzednich modeli "Made by Przemo"  (F-22, Jas-39 Gripen) także Bf109e będzie podległa gruntownej... No właśnie. 

Gruntownej przebudowie raczej nie będzie podległa bo nie ma co tu przebudowywać. 

Będą raczej kosmetyczne zmiany typu doklej, przyklej - ogólnie doposażanie w detale jak kabina, karabiny maszynowe, wyloty spalin, bomba lub zbiornik paliwa, może śmigło trójłopatowe.

Podbudowany jednak efektem poprzednich malować modeli podnoszę sobie poprzeczkę i wybrałem malowanie jak poniżej.

 

BF109.thumb.jpg.fdc8144791019bc3e00de0dbbf4e8729.jpg

 

Wszelkie porady/uwagi kolegów modelarzy, wzory oznaczeń na tym  modelu mile widziane .

Ze względu na zabudowę i montaż silnika część dziobowa  Bf109e  pozostanie bez zmian  pomimo przemalowania na wersję Bf109G.

 

 

  • Lubię to 2
Opublikowano

I wszystko już jasne w sprawach odbudowy ... yyyyy ..... renowacji, a może modernizacji ??? :) Rafał zrobi to z pewnością rewelacyjnie ... mam nadzieję, że widownie zagrzałem przed renowacją me 109 przez Rafała. Tym razem ja zasiadam na widowni i bacznie obserwuje :)

 

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Takie lepkie pozostałości (po naklejkach i maskach) najlepiej mi się usuwa spirytusem mineralnym. Albo  np. white spiritem od AK, bo  w gruncie rzeczy to to samo, lub budżetowo - WD40.

Jeśli byś się zdecydował na to - to sprawdź czy odparuje nie zostawiając plam, bo na japonce tego nie stosowałem.

Opublikowano
19 godzin temu, 302_Osh napisał:

Może jak robisz Emila, to szukaj malowania do Emila, a nie do Gustava?  Bf 1009 E-4/N/Trop może by ci pasował?  Tu jest sporo malowań. http://wp.scn.ru/en/ww1/o/32/2/14 

 

Dziękuję za podpowiedź.

Wersja G - Trudniejszy schemat malowań, nos w modelu jak od wersji E (tak już zostawię), nie trzeba dorabiać zastrzałów pod statecznikami. 

84903674_Bf109GTrop.thumb.jpg.7c30caf7593fa7bc158c669e4c7ab69d.jpg

 

Zobaczymy jak wyjdą moje próby malowania zygzaków za pomocą aerografu  i to przeważy o wyborze wersji malowania ?

 

Wersja E - Trochę łatwiejszy schemat malowań, nos w modelu jak od wersji E (tak już zostawię), konieczność dorobienie zastrzałów pod statecznikami

1211138462_Bf109E-7Trop.jpg.58f0424ac87f92042cfd239e70902383.jpg

 

Opublikowano
W dniu 12.01.2021 o 19:34, 302_Osh napisał:

Skrzydła tez sa bardziej z Emila.

 

Dla zachowania zgodności typu modelu (wersja E ) z malowaniem,  będzie także malowanie jak dla wersji E - wersja Tropy. 

Niestety malowanie szlaczków (jak dla wersji G)  jeszcze muszę poćwiczyć ? - może innym razem na innym modelu będzie gdy dojdę do wprawy.

Małymi krokami do przodu :

- zabezpieczenie wlotów powietrza

- będzie lekko pogłębiona kabina aby zmieścił się pilot i było widać więcej przyrządów pokładowych

- kalkomanie także w przygotowaniu

 

575347783_1.BF109E-7Trop.thumb.jpg.b8a7d3fc59481437034533c142bbab7c.jpg

 

733159112_2.BF109E-7Trop.thumb.jpg.cb8777fc2a43c53624641f55fee62379.jpg

 

  • Lubię to 3
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

W modelu konstrukcja domku i mocowanie są przygotowane pod silnik Emax CF2822 .

Poniżej planowane zestawienie elektroniki  (ESC 30A i LiPo 3s 45C 1300 mAh) oraz moje pytanie/prośba o pomoc w doborze śmigła trójłopatowego.

 

2066121670_Dobrmiga.thumb.jpg.9f75a4ef174e2fa56f4421de4293e85d.jpg

 

Opublikowano

Jeśli ma latać na tym silniku przy zasilaniu 3s to śmigło dwu łopatowe 8x6 albo 9x5 a jeśli tylko o wygląd chodzi to zamontuj taką trójkę jaka pasuje ze skali bo raczej nie poleci.

1. nigdy nie dawaj wiary materiałom reklamowym a już szczególnie w zakresie najtańszych produktów średnich jakościowo producentów - zapewniam Cię, że przy śmigle 10x5 jak podano w tabelce motorek bierze co najmniej 18A i dość szybko sie grzeje

2. śmigło 3 jest mniej wydajne niż 2 zatem na trzech łopatach osiągniesz około 90% ciągu śmigła dwułopatowego

 

ms

Opublikowano
Godzinę temu, mirolek napisał:

... jeśli tylko o wygląd chodzi to zamontuj taką trójkę jaka pasuje ze skali bo raczej nie poleci.

 

Wg skali śmigło trójłopatowe powinno mieć  średnicę 10 cali.

Opublikowano
6 godzin temu, RAFALR30 napisał:

Wg skali śmigło trójłopatowe powinno mieć  średnicę 10 cali.

Nie ma szans.

Skoro dwu łopatowe ma być 10x5 to trzyłopatowe maks 9x3. Nie ma szans polecieć na 3s.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.