Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
3 godziny temu, robertus napisał:

Ciągowo to wystarczy dla obu śmigieł. Ja bym chyba wziął 9x6. Ma większy skok i powinno być szybsze, co dla warbirda ma znaczenie.

 

Muszę znaleźć "złoty środek" : dobry ciąg na starcie i w miarę dużą prędkość. Poprzedni właściciel @przemo latał z tym silnikiem i składanym śmigłem 9x5. Model po mojej waloryzacji nieco przytył - z 680 na 730 g.

 

A jaki podobny silnik (waga i wymiary) polecili byście do tego modelu?  Wymiary nie większe niż cf2822 ze względu na konstrukcję domku i osłony silnika.

1366315517_16092796720702.jpg.f25189d2b9239e9e0473770c0c3af894.jpg

Mocowanie to nie problem - zawsze można dostosować do rozstawu nakrętek w domku silnika.

Opublikowano

Czy dane przy smiglach są zmierzone, czy zaczerpnięte z internetu? Dla tego silnika i zasilania 3S na śmigle 9x6 APC Electric ecalc.ch podaje takie wyniki.

 

Nie czytałem całego wątku, wiec nie znam danych modelu i zostawilem domyślne wartości. Z tego względu szacowane prędkości i stosunek ciągu do wagi na pewno są niewłaściwe, jednak napęd wpisałem taki jak rozważasz. Ecalc zastrzega sobie błąd do 10% wyników.

 

 

Screenshot_20210425-221759_Samsung Internet.jpg

 

To samo dla 10x5:

 

Screenshot_20210425-222516_Samsung Internet.jpg

Opublikowano
20 minut temu, TomekP napisał:

Czy dane przy smiglach są zmierzone, czy zaczerpnięte z internetu?

 

 

 Dziękuję Tomek za przedstawione wyliczenia. Dane przedstawione na zamieszczonym przeze mnie zdjęciu to wyniki moich pomiarów.

Opublikowano

No tak, wiec jest rozbieżność i to niestety większa niż deklarowane 10%. Podane przez Ciebie moce są zbieżne z mocą wyjściową liczoną przez kalkulator, natomiast zakładam, że mierzyłeś pobór prądu z akumulatora i na tej podstawie podałeś moc, czyli wejściową. Zostają metody rzeczywistych pomiarów proponowane juz wcześniej przez kolegów..

Opublikowano
17 minut temu, TomekP napisał:

No tak, wiec jest rozbieżność i to niestety większa niż deklarowane 10%. Podane przez Ciebie moce są zbieżne z mocą wyjściową liczoną przez kalkulator, natomiast zakładam, że mierzyłeś pobór prądu z akumulatora i na tej podstawie podałeś moc, czyli wejściową. Zostają metody rzeczywistych pomiarów proponowane juz wcześniej przez kolegów..

 

Podane przeze mnie pomiary są odczytane bezpośrednio z miernika (watometr) włączanego w obwód pomiędzy akumulator a regulator.

Miernik.jpg.68d28a0ecc630ce7e464a4df89bf8d76.jpg

 

No to jutro czeka mnie metoda pomiaru z wykorzystaniem wagi kuchennej i garnka o dużej średnicy ?

Opublikowano
14 minut temu, RAFALR30 napisał:

 

Podane przeze mnie pomiary są odczytane bezpośrednio z miernika (watometr) włączanego w obwód pomiędzy akumulator a regulator.

Miernik.jpg.68d28a0ecc630ce7e464a4df89bf8d76.jpg

 

No to jutro czeka mnie metoda pomiaru z wykorzystaniem wagi kuchennej i garnka o dużej średnicy ?

Ciekawe czy to urzadzenie kalkuluje już jakies straty napędu i podaje przybliżona moc na wyjściu..Byłbym wdzięczny, gdybyś napisał jakie Ci wyjdą wyniki popomiarów, bo da to realne porównanie z wynikami z kalkulatora. Sam też jestem na etapie doboru napędu do swojego modelu (ok. 550g bez silnika, regulatora i aku) i porównywałem różne możliwości właśnie przy użyciu ecalca.

Opublikowano

Rafal. Coś mi tu nie gra na tej grafice. 13A i 130W to pakiet ma 10V? Co to za pakiet? Czy stosujesz jakiś zasilacz? Przy 13A napięcie na starcie bedzie 12V co daje jakies 156W. 

 

Dzisiaj oblatalem model z silnikiem Dualsky 2316C 980kv na 4s przy masie modelu do lotu 760g. Smiglo 8x6. Lata jak szalony.

 

Ogolnie te emaxy  2822 1200Kv stosowane w esa najlepiej latają na smigłaxh 9x5 (problem w tym ze ciężko dostać dobre elektryczne śmigła w tym rozmiarze). Wszystko większe gotuje silnik wszystko mniejsze i para idzie w gwizdek.

Opublikowano
32 minuty temu, japim napisał:

Rafal. Coś mi tu nie gra na tej grafice. 13A i 130W to pakiet ma 10V? Co to za pakiet? Czy stosujesz jakiś zasilacz? Przy 13A napięcie na starcie bedzie 12V co daje jakies 156W. 

 

Dzisiaj oblatalem model z silnikiem Dualsky 2316C 980kv na 4s przy masie modelu do lotu 760g. Smiglo 8x6. Lata jak szalony.

 

Ogolnie te emaxy  2822 1200Kv stosowane w esa najlepiej latają na smigłaxh 9x5 (problem w tym ze ciężko dostać dobre elektryczne śmigła w tym rozmiarze). Wszystko większe gotuje silnik wszystko mniejsze i para idzie w gwizdek.

 

Przemek, pomiary robiłem z wykorzystaniem pakietu Tattu 1300mAh lipo 11.1V 45C 3S.

 

Mam jeszcze do dyspozycji silnik Emax Gf 2210/20 1200 kV na śmigła 7" i 8" dające wg producenta ciąg 840g.

PSX_20210426_005956.thumb.jpg.a9142f01b97a24abeb75cd25fa157aea.jpg

Opublikowano
7 godzin temu, Bartek Piękoś napisał:

Jakie masz obciążenie pow. płata? Bo może w doborze śmigła idziesz w niepotrzebne zapasy prędkości a śmigło 10x5 dałoby ci odpowiednią prędkość i lepszy ciąg przy mniejszym kV i po borze prądu.

 

Cześć Bartek.

Powierzchnia skrzydeł to 14,85 dm2, obciążenie przy max. wadze 730g wynosi 49,15g/dm2

Opublikowano

Ja bym spróbował z silnikiem marki Budget 2010/30 11,1V, waga 45g. zalecany do nieco mniejszych samolotów o wadze 600-700g.

Następny to silnik Emax XA2212 1400KV 3S - 248W - waga 52g - ciąg 940g - EMAX, śmigło 8x6 APC = samolot pocisk.

Taką konfigurację elektroniki mam w modelu M 01 waga do lotu 700g.

Na pełnym gazie lata jak rakieta. Samolot ma fajny nadmiar mocy i można się pobawić.

Jest sporo podobnych w tej wadze silników dość tanich, cena 26-30zł, np. A2212 2200KV 2-3S - 195W - ciąg 650g 51g.

Ale mi się wydaje, że te będą za mocne do takiego modelu o rozpiętości 900mm, ale ten pierwszy byłby chyba ok, tylko nie wiem czy można go gdzieś jeszcze kupić...

Opublikowano
12 godzin temu, RAFALR30 napisał:

 

Cześć Bartek.

Powierzchnia skrzydeł to 14,85 dm2, obciążenie przy max. wadze 730g wynosi 49,15g/dm2

Powinien dobrze szybować przy mniejszych prędkościach. Chyba że po porostu lubisz szybkie modele.

Opublikowano
1 godzinę temu, Bartek Piękoś napisał:

Powinien dobrze szybować przy mniejszych prędkościach. Chyba że po porostu lubisz szybkie modele.

A jakie prędkości masz na myśli??

Dobrze rozumiem, ze modelik ma rozpiętość 900mm i waży 730g , tak ?

Opublikowano

Ja mam ciągotki makietowe, więc mam na myśli prędkości zbytnio nie odbiegające od skalowych.

A już na pewno w doborze napędu nie cisnąłbym na duże prędkości tylko dlatego, że to warbird, bo nie każdy warbird ich potrzebuje.

Zwłaszcza, że model lekko wykonany, co potwierdza podane obciążenie płata.

Ale, jak piszę, to moje ciągotki... Rafał zrobi jak lubi :)

Opublikowano
2 minuty temu, Atomizer napisał:

Jak dla mnie to waga dość duża jak na taki mały model, będzie latać dość szybko...

 

bo latał szybko i tak nim trzeba było latać bo nie lubił małych prędkości a szczególnie zakrętów na nich (dwa razy przez to go rozbiłem) ale jak zauważył Bartek bardzo ładnie szybował :)

Opublikowano

Ja wolę wolniejsze modele aby nad nimi zapanować...mój Messerschmitt Bf 109 jest dość szybki i dlatego mało nim latam, ładnie szybuje ale potrzeba hektara pola aby wylądować...

Opublikowano

Panowie ... wolniej czy szybciej to raczej mentalny wybór pilota i dość często pochodna jego umiejętności a model myśliwca Me-109 nie może być "wolno latający" i nie można tu kierować się skalą. Warunków fizycznych przeskalować się nie da dlatego im model mniejszy, tym będzie latać bardziej nienaturalnie szybko. Nawet duże i piękne modele okrętów dziwnie nerwowo podskakują na malutkich falach w spokojnym basenie a modele samolotów latają znacznie szybciej niż nam sie wydaje, że powinny.

 

Obciążenie ok 50g/dm2 nie jest jakieś wielkie ale dla modelu o rozpiętości 90 cm małe też nie jest, dlatego model powinien dobrze szybować gdy "będzie na pełnym skrzydle" ale jako klasyczny myśliwiec-dolnopłat będzie znacznie gorzej się zachowywał w skrętach. Będzie musiał wykonywać je z dużą prędkością albo będzie się zwijał w korek. Pochylenie nosa i "zjazd na skrzydło" będzie szybki i raczej zaskakujący dla pilota, dlatego zbyt słaby silnik źle rokuje w kwestii zbliżającego się oblotu.

 

Model jest pięknie wykonany i szkoda byłoby go uszkodzić ... proponuję wykonać pomiar rzeczywistego ciągu silnika i po przyrównaniu do masy modelu wrócić do jego doboru.

 

ms

 

  • Lubię to 3
Opublikowano

Popieram kolegę , w moim spitfire 1/12 (plany marutaka) mam silnik dualsky Eco 2316 1330kv 70gram i śmigło 8x6 waga do lotu niecałe 750g tak jak mówi kolega samolocik lata szybciutko i szybciutko ląduje ? trzeba uważać żeby za bardzo nie zwolnić bo tuż nad ziemią traci siłę nośną i zwala się na skrzydełko, lądowanie zmieniło się na dużo bardziej lajtowe kiedy zmieniłem kąt zaklinowania na +1,5 stopnia 

Mam plany tego meserka ? i do niego też włożył bym coś z przedziału 250w ale przecież kolega Przemo kiedyś miał w nim emax a cf 2822 i latał z powodzeniem.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.