d9Jacek Opublikowano 29 Lutego 2020 Opublikowano 29 Lutego 2020 6 minut temu, AKocjan napisał: @d9Jacek, kiedy śmigło nie jest napędzane, przepływ powietrza wokół niego powoduje jego obracanie. Wtedy śmigło generuje bardzo duży opór. tak sądzisz??? że zawsze się obraca ??? znaczy to śmigło ? co do oporu to zgoda , w duzym lotnictwie aby ten opór zmniejszyc to ustawia sie smigło w "chorągiewkę "
AKocjan Opublikowano 29 Lutego 2020 Autor Opublikowano 29 Lutego 2020 @jarek996 ale za co mam przeprosić, my cały czas tutaj rozmawiamy o lądowaniu, w takiej konfiguracji samoloty stawiają spore opory (warbirdy) ?
jarek996 Opublikowano 29 Lutego 2020 Opublikowano 29 Lutego 2020 11 minut temu, AKocjan napisał: @jarek996 ale za co mam przeprosić, my cały czas tutaj rozmawiamy o lądowaniu, w takiej konfiguracji samoloty stawiają spore opory (warbirdy) ? Jestes jednak NIEREFORMOWALNY ! Dyskusja z Toba to jak walka z "wiatrakowaniem" ? Zebys nie pisal , ze cos wyrwalem z kontekstu , to prosze : ( W dniu 25.02.2020 o 23:39, AKocjan napisał: Warbird stawia spore opory aerodynamiczne ) . Po tym "idiotyzmie " powienes ( kazdy z nas by niezwlocznie zrobil " napisac ; SORRY chlopaki , mialem na mysli WARBIRDA z wysunietym "wszystkim" do ladowania i z podwieszonymi bombami . To moj ostatni post . Rob tak dalej , a bedziesz do siebie pisal te pseudo poradniki ...........
d9Jacek Opublikowano 29 Lutego 2020 Opublikowano 29 Lutego 2020 15 minut temu, AKocjan napisał: @d9Jacek, kiedy śmigło nie jest napędzane, przepływ powietrza wokół niego powoduje jego obracanie. Wtedy śmigło generuje bardzo duży opór. tak sądzisz??? że zawsze się obraca ??? znaczy to śmigło ? co do oporu to zgoda , w duzym lotnictwie aby ten opór zmniejszyc to ustawia sie smigło w "chorągiewkę " zapytałem Cię o coś ??
AKocjan Opublikowano 29 Lutego 2020 Autor Opublikowano 29 Lutego 2020 14 minut temu, d9Jacek napisał: tak sądzisz??? że zawsze się obraca ??? znaczy to śmigło ? co do oporu to zgoda , w duzym lotnictwie aby ten opór zmniejszyc to ustawia sie smigło w "chorągiewkę " tak jak najbardziej, w modelach w dużej większości skok śmigła jest stały, więc w chorągiewkę nie ustawisz, elektryk każdy może wiatrakować, pytanie jakie obroty ma śmigło na jałowych obrotach w spalinie @d9Jacek nie zawsze, szczególnie przy spalinach, ja rzadko tego używam przy lądowaniu, przeważnie schodzę na delikatnym ciągu "tak najbardziej" w sensie chorągiewki
d9Jacek Opublikowano 29 Lutego 2020 Opublikowano 29 Lutego 2020 no więc g... prawda, jak Ci w spalinie zgaśnie silnik to śmigło Ci się nie obraca tylko stoi jak kij............ "pytanie jakie obroty ma śmigło na jałowych obrotach w spalinie " co to ma wspólnego z Twoim "wiatrakowaniem " ??? pracujące śmigło nie stawia oporu o którym piszesz ? w kwestii formalnej , nie ma "dużej większości " tak jak i nie ma dwóch alternatyw generalnie, pisząc ten swój nazwijmy to eufemistycznie poradnik, przyjąłeś przypadek szczególny , a mianowicie elektryki
AKocjan Opublikowano 29 Lutego 2020 Autor Opublikowano 29 Lutego 2020 @jarek_aviatik w czasie drugiej wojny światowej niektóre śmigła nie miały możliwości ustawienia w chorągiewkę (pierwsze hurricany, spitfire'ry, I-16, miały śmigła o stałym skoku. Pytanie czy wszystkie o zmiennym skoku był w stanie ustawić śmigło w chorągiewkę - tego nie wiem A teraz moje pytanie: gdzie ja napisałem, że obecnie nie ma sposobów na radzenie sobie z tym problemem? to już jest lekka przesada... 6 minut temu, d9Jacek napisał: no więc g... prawda, jak Ci w spalinie zgaśnie silnik to śmigło Ci się nie obraca tylko stoi jak kij............ "pytanie jakie obroty ma śmigło na jałowych obrotach w spalinie " co to ma wspólnego z Twoim "wiatrakowaniem " ??? pracujące śmigło nie stawia oporu o którym piszesz ? w kwestii formalnej , nie "dużej większości " tak jak i nie ma dwóch alternatyw generalnie, pisząc ten swój nazwijmy to eufemistycznie poradnik, przyjąłeś przypadek szczególny , a mianowicie elektryki 18 minut temu, AKocjan napisał: "nie zawsze, szczególnie przy spalinach" a jak ja napisałem ???
latacz Opublikowano 29 Lutego 2020 Opublikowano 29 Lutego 2020 15 minut temu, AKocjan napisał: elektryk każdy może wiatrakować i po raz kolejny się mylisz. Większość elektryków nie może "wiatrakować" -po prostu minimalne obroty większości obecnych napędów elektrycznych są zbyt duże żeby hamować śmigłem o stałym skoku. Napęd elektryczny bldc bez sensorów zazwyczaj ma obroty minimalne poniżej których nie może pracować. Albo napęd stoi -albo wskakuje na powiedzmy około 1000obr/m lub więcej. Te 1000 to luźny przykład -zależy to od konkretnego silnika i regla. Poniżej tych minimalnych typowy napęd elektryczny jest niestabilny. Albo się wyłącza -zwalnia a potem przestaje zwalniać tylko się zatrzymuje -albo zaczyna szarpać -robiąc próby kolejnych rozruchów i np. zrywając synchro. jako inżynier -oducz się bezkrytycznego stosowania słów zawsze, nigdy -bo zazwyczaj są wyjątki. i takie kategoryczne opinie wprowadzają innych w błąd.
d9Jacek Opublikowano 29 Lutego 2020 Opublikowano 29 Lutego 2020 idę na spacer z psem......muszę odreagować?
jarek996 Opublikowano 29 Lutego 2020 Opublikowano 29 Lutego 2020 14 minut temu, latacz napisał: i po raz kolejny się mylisz. Większość elektryków nie może "wiatrakować" -po prostu minimalne obroty większości obecnych napędów elektrycznych są zbyt duże żeby hamować śmigłem o stałym skoku. Napęd elektryczny bldc bez sensorów zazwyczaj ma obroty minimalne poniżej których nie może pracować. Albo napęd stoi -albo wskakuje na powiedzmy około 1000obr/m lub więcej. Te 1000 to luźny przykład -zależy to od konkretnego silnika i regla. Poniżej tych minimalnych typowy napęd elektryczny jest niestabilny. Albo się wyłącza -zwalnia a potem przestaje zwalniać tylko się zatrzymuje -albo zaczyna szarpać -robiąc próby kolejnych rozruchów i np. zrywając synchro. jako inżynier -oducz się bezkrytycznego stosowania słów zawsze, nigdy -bo zazwyczaj są wyjątki. i takie kategoryczne opinie wprowadzają innych w błąd. Zaraz sie dowiesz , ze KAZDY , ale KAZDY z wysunietymi klapami i bombami podwieszonymi pod skrzydlami ? Uppps ! Mialem NIC nie pisac........ To bylo OSTATNI raz
AKocjan Opublikowano 29 Lutego 2020 Autor Opublikowano 29 Lutego 2020 @jarek996, udało mnie się to wreszcie znaleźć, to inny wątek (poradnik dotyczący przeciągnięcia karta 11) - a pełna moja wypowiedź brzmiła: "2. Nie wiem jaki ma związek stroma ścieżka podejścia z problemem osiągnięcia właściwego kąta natarcia. Warbird stawia spore opory aerodynamiczne, więc łatwo utrzymać w niej właściwą prędkość redukując moc. Jaka pułapka na wykresie ? Bo to raczej dla większych liczb Reynoldsa patrząc na wartość Cz w konfiguracji gładkiej. Mógłby Pan pokazać charakterystykę Cz od CX ? Poza tym te 3 stopnie to dość poważnie ograniczony zakres przez Pana - (od -3 do około 5 stopni nic się nie stanie) " Tutaj jasno wynika z kontekstu, że chodzi o podejście do lądowania. Dlaczego więc wybiórczo wykorzystujesz fragment tekstu ? Co to ma być ?
jarek_aviatik Opublikowano 29 Lutego 2020 Opublikowano 29 Lutego 2020 39 minut temu, AKocjan napisał: @jarek_aviatik w czasie drugiej wojny światowej niektóre śmigła nie miały możliwości ustawienia w chorągiewkę (pierwsze hurricany, spitfire'ry, I-16, miały śmigła o stałym skoku. Pytanie czy wszystkie o zmiennym skoku był w stanie ustawić śmigło w chorągiewkę - tego nie wiem Może kolega @Shockcię lubi bo jesteś fajny i jesteś fajny. Napisałeś o lekkiej przesadzie - kiedy ja K...A pisałem o ustawianiu w chorągiewkę. Gubisz się w tych swoich kłamstwach i bredniach. Idę na piwo - ja też muszę odreagować.
AKocjan Opublikowano 29 Lutego 2020 Autor Opublikowano 29 Lutego 2020 40 minut temu, AKocjan napisał: A teraz moje pytanie: gdzie ja napisałem, że obecnie nie ma sposobów na radzenie sobie z tym problemem? to już jest lekka przesada... Wybiórczo sobie wybierasz moje komentarze - nadal O_O cześć z chorągiewką dotyczy tylko WWII .... proszę naprawdę to już jest zabawne
robertus Opublikowano 29 Lutego 2020 Opublikowano 29 Lutego 2020 To ja napiszę taki mini poradnik. Tam na górze jest przycisk [Obserwujesz] Zamierzam go nacisnąć i kliknąć [Przestań obserwować] Aaa, co za błoga cisza....
jarek996 Opublikowano 29 Lutego 2020 Opublikowano 29 Lutego 2020 19 minut temu, AKocjan napisał: @jarek996, udało mnie się to wreszcie znaleźć, to inny wątek (poradnik dotyczący przeciągnięcia karta 11) - a pełna moja wypowiedź brzmiła: "2. Nie wiem jaki ma związek stroma ścieżka podejścia z problemem osiągnięcia właściwego kąta natarcia. Warbird stawia spore opory aerodynamiczne, więc łatwo utrzymać w niej właściwą prędkość redukując moc. Jaka pułapka na wykresie ? Bo to raczej dla większych liczb Reynoldsa patrząc na wartość Cz w konfiguracji gładkiej. Mógłby Pan pokazać charakterystykę Cz od CX ? Poza tym te 3 stopnie to dość poważnie ograniczony zakres przez Pana - (od -3 do około 5 stopni nic się nie stanie) " Tutaj jasno wynika z kontekstu, że chodzi o podejście do lądowania. Dlaczego więc wybiórczo wykorzystujesz fragment tekstu ? Co to ma być ? To ja napisze po Twojemu ; NIE , WARBIRD nie stawia sporych oporow , ale zgodze sie ze opory stawia wysuniete w warbirdzie podwozie i klapy. Piszesz pokretnie i wychodza takie bzdety. Jeszcze raz ; - warbird NIE stawia duzych oporow. - warbird ( ale tez samolot pasazerski , transportowy , strazacki i szkolno - treningowy ) stawia duze opory z wysunietym podwoziem i klapami. Pamietaj , ze piszesz poradnik dla poczatkujacych i im moze cos "umnkac" z Twoich madrosci . Wiec jeszcze raz ; WARBIRD NIE STAWIA DUZYCH OPOROW ADIOS ! 1
Jano Opublikowano 29 Lutego 2020 Opublikowano 29 Lutego 2020 QM,ja nie mam nic przeciw poradnikom, inżynierom i nie jestem złośliwy ale nazywanie przewymiarowanej esy warbirdem to gruba przesada. 1
Emhyrion Opublikowano 29 Lutego 2020 Opublikowano 29 Lutego 2020 5 godzin temu, AKocjan napisał: @Emhyrion do Ciebie pytanie, gdzie ja napisałem że ma to być ciasny łuk ???????????? To była swego rodzaju kompilacja: nawiązania do Twojego lądowania F4 z ciasnym zakrętem przed ostatnią prostą, odpowiedź na pytanie kolegi o oporach i takie tam. Nie łap mnie za słowa, jeśli nie czytasz ze zrozumieniem tekstu i nie śledzisz rozwijającej się rozmowy, to nie moja wina. Myślę, że w tym wątku napisano już tyle, że nie potrzeba kolejnej pyskówki. Ja w każdym razie skorzystam z rady kolegi i wyłączę powiadamianie o nowych postach bo jakoś już mi się nie chce czytać kolejnych mądrości.
latacz Opublikowano 29 Lutego 2020 Opublikowano 29 Lutego 2020 13 minut temu, Jano napisał: ale nazywanie przewymiarowanej esy warbirdem to gruba przesada a pisanie na jej podstawie poradników dla ogółu warbirdów -ba nawet nieśmiała próba rozciągnięcia tego dla ogółu dolnopłatów to jeszcze większa przesada... Podobnie jak wyjaśnianie zachowań modelu danymi z prawdziwych pełnowymiarowych "ptaków" Porada -złota myśl gdy zgubisz się na pustyni -najlepiej wystrzelić może ktoś usłyszy... wystrzel Winnetou -nie mogę "strzały mi się skończyły" howgh
Shock Opublikowano 29 Lutego 2020 Opublikowano 29 Lutego 2020 25 minut temu, jarek_aviatik napisał: Może kolega @Shockcię lubi bo jesteś fajny i jesteś fajny. Nie wiem jakie to ma znaczenie co napisałeś . Jestem zupełnie bezstronny i nie zajmuję stanowiska żadnej strony. To że prywatnie poznałem Arka i uważam że jest ok to prawda. Wiem tylko jedno, że Twoje słowo nie warte jest funta kłaków... Wiedza to jedno, charakter to drugie...
AKocjan Opublikowano 29 Lutego 2020 Autor Opublikowano 29 Lutego 2020 13 minut temu, jarek996 napisał: To ja napisze po Twojemu ; NIE , WARBIRD nie stawia sporych oporow , ale zgodze sie ze opory stawia wysuniete w warbirdzie podwozie i klapy. Piszesz pokretnie i wychodza takie bzdety. Jeszcze raz ; - warbird NIE stawia duzych oporow. - warbird ( ale tez samolot pasazerski , transportowy , strazacki i szkolno - treningowy ) stawia duze opory z wysunietym podwoziem i klapami. Pamietaj , ze piszesz poradnik dla poczatkujacych i im moze cos "umnkac" z Twoich madrosci . Wiec jeszcze raz ; WARBIRD NIE STAWIA DUZYCH OPOROW ADIOS ! no to już szczyt .... wszystkiego. Nie bo klapy nie należą do samolotu, z kontekstu jasno wynika o co chodziło ... a teraz uwaga z drugiej strony żeby jeszcze zamieszać .... chmmm to na co te 1600 KM ? skoro warbird nie stawia oporu popylając 600 km/h no ale to już jest inny temat Samoloty mają znacznie mniejsze podwozie w stosunku do całego samolotu, skrzydła o większym wydłużeniu, doskonałość znacznie lepsza
Rekomendowane odpowiedzi