Skocz do zawartości

Poradnik - lądowanie myśliwcem z chowanym podwoziem i klapami


AKocjan

Rekomendowane odpowiedzi

6 minut temu, AKocjan napisał:

@d9Jacek, kiedy śmigło nie jest napędzane, przepływ powietrza wokół niego powoduje jego obracanie. Wtedy śmigło generuje bardzo duży opór. 

 

tak sądzisz??? że zawsze  się obraca ??? znaczy to śmigło ?

co do oporu to zgoda , w duzym lotnictwie aby ten opór zmniejszyc to ustawia sie  smigło w "chorągiewkę "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, AKocjan napisał:

@jarek996 ale za co mam przeprosić, my cały czas tutaj rozmawiamy o lądowaniu, w takiej konfiguracji samoloty stawiają spore opory (warbirdy) ?

 

 

Jestes jednak NIEREFORMOWALNY ! Dyskusja z Toba to jak walka z "wiatrakowaniem" ?

 

Zebys nie pisal , ze cos wyrwalem z kontekstu , to prosze ( W dniu 25.02.2020 o 23:39, AKocjan napisał: Warbird  stawia spore opory aerodynamiczne ) .

 

Po tym "idiotyzmie " powienes ( kazdy z nas by niezwlocznie zrobil " napisac ; SORRY chlopaki , mialem na mysli WARBIRDA z wysunietym "wszystkim" do ladowania i z podwieszonymi bombami .

 

 

To moj ostatni post . Rob tak dalej , a bedziesz do siebie pisal te pseudo poradniki ...........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  15 minut temu, AKocjan napisał:

@d9Jacek, kiedy śmigło nie jest napędzane, przepływ powietrza wokół niego powoduje jego obracanie. Wtedy śmigło generuje bardzo duży opór. 

 

tak sądzisz??? że zawsze  się obraca ??? znaczy to śmigło ?

co do oporu to zgoda , w duzym lotnictwie aby ten opór zmniejszyc to ustawia sie  smigło w "chorągiewkę "

 
  •  zapytałem  Cię o coś ??
  •  
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, d9Jacek napisał:

tak sądzisz??? że zawsze  się obraca ??? znaczy to śmigło ?

co do oporu to zgoda , w duzym lotnictwie aby ten opór zmniejszyc to ustawia sie  smigło w "chorągiewkę "

tak jak najbardziej, w modelach w dużej większości skok śmigła jest stały, więc w chorągiewkę nie ustawisz, elektryk każdy może wiatrakować, pytanie jakie obroty ma śmigło na jałowych obrotach w spalinie 

@d9Jacek  nie zawsze, szczególnie przy spalinach, ja rzadko tego używam przy lądowaniu, przeważnie schodzę na delikatnym ciągu

 

"tak najbardziej" w sensie chorągiewki 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no więc g... prawda,  jak Ci w  spalinie  zgaśnie  silnik  to śmigło Ci się nie obraca tylko stoi jak kij............

"pytanie jakie obroty ma śmigło na jałowych obrotach w spalinie "  co to ma wspólnego  z Twoim "wiatrakowaniem " ??? pracujące śmigło nie stawia oporu o którym piszesz ?

w kwestii formalnej , nie ma "dużej  większości " tak  jak i nie ma dwóch alternatyw

generalnie,  pisząc ten swój nazwijmy to eufemistycznie  poradnik,  przyjąłeś przypadek szczególny ,  a mianowicie elektryki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jarek_aviatik  w czasie drugiej wojny światowej niektóre śmigła nie miały możliwości ustawienia  w chorągiewkę (pierwsze hurricany, spitfire'ry, I-16,  miały śmigła o stałym skoku. Pytanie czy wszystkie o zmiennym skoku był w stanie ustawić śmigło w chorągiewkę - tego nie wiem

A teraz moje pytanie:
gdzie ja napisałem, że obecnie nie ma sposobów na radzenie sobie z tym problemem? 
to już jest lekka przesada...   

6 minut temu, d9Jacek napisał:

no więc g... prawda,  jak Ci w  spalinie  zgaśnie  silnik  to śmigło Ci się nie obraca tylko stoi jak kij............

"pytanie jakie obroty ma śmigło na jałowych obrotach w spalinie "  co to ma wspólnego  z Twoim "wiatrakowaniem " ??? pracujące śmigło nie stawia oporu o którym piszesz ?

w kwestii formalnej , nie  "dużej  większości " tak  jak i nie ma dwóch alternatyw

generalnie,  pisząc ten swój nazwijmy to eufemistycznie  poradnik,  przyjąłeś przypadek szczególny ,  a mianowicie elektryki

 

18 minut temu, AKocjan napisał:

"nie zawsze, szczególnie przy spalinach"

 

 

 

a jak ja napisałem ??? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, AKocjan napisał:

elektryk każdy może wiatrakować

 

i po raz kolejny się mylisz. Większość elektryków nie może "wiatrakować"   -po prostu minimalne obroty większości obecnych  napędów elektrycznych są zbyt duże żeby hamować śmigłem o stałym skoku. 

Napęd elektryczny bldc bez sensorów zazwyczaj ma obroty minimalne poniżej których nie może pracować.    Albo napęd stoi -albo wskakuje na powiedzmy około 1000obr/m lub więcej. Te 1000 to luźny przykład -zależy to od konkretnego silnika i regla. Poniżej tych minimalnych typowy  napęd elektryczny  jest niestabilny.

Albo się wyłącza -zwalnia a potem przestaje zwalniać tylko się zatrzymuje 

-albo zaczyna szarpać -robiąc próby kolejnych rozruchów i np. zrywając synchro.

 

jako inżynier -oducz się bezkrytycznego  stosowania słów zawsze, nigdy -bo zazwyczaj są wyjątki.    i takie kategoryczne opinie wprowadzają innych w błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, latacz napisał:

 

i po raz kolejny się mylisz. Większość elektryków nie może "wiatrakować"   -po prostu minimalne obroty większości obecnych  napędów elektrycznych są zbyt duże żeby hamować śmigłem o stałym skoku. 

Napęd elektryczny bldc bez sensorów zazwyczaj ma obroty minimalne poniżej których nie może pracować.    Albo napęd stoi -albo wskakuje na powiedzmy około 1000obr/m lub więcej. Te 1000 to luźny przykład -zależy to od konkretnego silnika i regla. Poniżej tych minimalnych typowy  napęd elektryczny  jest niestabilny.

Albo się wyłącza -zwalnia a potem przestaje zwalniać tylko się zatrzymuje 

-albo zaczyna szarpać -robiąc próby kolejnych rozruchów i np. zrywając synchro.

 

jako inżynier -oducz się bezkrytycznego  stosowania słów zawsze, nigdy -bo zazwyczaj są wyjątki.    i takie kategoryczne opinie wprowadzają innych w błąd.

 

Zaraz sie dowiesz , ze KAZDY , ale KAZDY z wysunietymi klapami i bombami podwieszonymi pod skrzydlami  ?

 

Uppps ! Mialem NIC nie pisac........               To bylo OSTATNI raz ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jarek996, udało mnie się to wreszcie znaleźć, to inny wątek (poradnik dotyczący przeciągnięcia karta 11) - a pełna moja wypowiedź brzmiła:
"2. Nie wiem jaki ma związek stroma ścieżka podejścia z problemem osiągnięcia właściwego kąta natarcia. Warbird  stawia spore opory aerodynamiczne, więc łatwo utrzymać w niej właściwą prędkość redukując moc. Jaka pułapka na wykresie ? Bo to raczej dla większych liczb Reynoldsa patrząc na wartość Cz w konfiguracji gładkiej. Mógłby Pan pokazać charakterystykę Cz od CX ? Poza tym te 3 stopnie to dość poważnie ograniczony zakres przez Pana - (od -3 do około 5 stopni  nic  się nie stanie) "

Tutaj jasno wynika z kontekstu, że chodzi o podejście do lądowania.  Dlaczego więc wybiórczo wykorzystujesz fragment tekstu ? Co to ma być ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, AKocjan napisał:

@jarek_aviatik  w czasie drugiej wojny światowej niektóre śmigła nie miały możliwości ustawienia  w chorągiewkę (pierwsze hurricany, spitfire'ry, I-16,  miały śmigła o stałym skoku. Pytanie czy wszystkie o zmiennym skoku był w stanie ustawić śmigło w chorągiewkę - tego nie wiem
 

Może kolega @Shockcię lubi bo jesteś fajny i jesteś fajny.

Napisałeś o lekkiej przesadzie - kiedy ja K...A pisałem o ustawianiu w chorągiewkę.

Gubisz się w tych swoich kłamstwach i bredniach.

Idę na piwo - ja też muszę odreagować.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, AKocjan napisał:

A teraz moje pytanie:
gdzie ja napisałem, że obecnie nie ma sposobów na radzenie sobie z tym problemem? 
to już jest lekka przesada...

Wybiórczo sobie wybierasz moje komentarze - nadal  O_O 

cześć z chorągiewką dotyczy tylko WWII .... proszę naprawdę :D to już jest zabawne 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, AKocjan napisał:

@jarek996, udało mnie się to wreszcie znaleźć, to inny wątek (poradnik dotyczący przeciągnięcia karta 11) - a pełna moja wypowiedź brzmiła:
"2. Nie wiem jaki ma związek stroma ścieżka podejścia z problemem osiągnięcia właściwego kąta natarcia. Warbird  stawia spore opory aerodynamiczne, więc łatwo utrzymać w niej właściwą prędkość redukując moc. Jaka pułapka na wykresie ? Bo to raczej dla większych liczb Reynoldsa patrząc na wartość Cz w konfiguracji gładkiej. Mógłby Pan pokazać charakterystykę Cz od CX ? Poza tym te 3 stopnie to dość poważnie ograniczony zakres przez Pana - (od -3 do około 5 stopni  nic  się nie stanie) "

Tutaj jasno wynika z kontekstu, że chodzi o podejście do lądowania.  Dlaczego więc wybiórczo wykorzystujesz fragment tekstu ? Co to ma być ? 

 

To ja napisze po Twojemu ; NIE , WARBIRD nie stawia sporych oporow , ale zgodze sie ze opory stawia wysuniete w warbirdzie  podwozie i klapy.

Piszesz pokretnie i wychodza takie bzdety.

 

Jeszcze raz ; 

 

-  warbird NIE stawia duzych oporow.

- warbird ( ale tez samolot pasazerski , transportowy , strazacki i szkolno - treningowy ) stawia duze opory z wysunietym podwoziem i klapami. 

 

Pamietaj , ze piszesz poradnik dla poczatkujacych i im moze cos "umnkac" z Twoich madrosci .

Wiec jeszcze raz ; WARBIRD NIE STAWIA DUZYCH OPOROW

 

ADIOS !

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, AKocjan napisał:

 

@Emhyrion do Ciebie pytanie, gdzie ja napisałem że ma to być ciasny łuk ???????????? 


To była swego rodzaju kompilacja:  nawiązania do Twojego lądowania F4 z ciasnym zakrętem przed ostatnią prostą, odpowiedź na pytanie kolegi o oporach i takie tam. Nie łap mnie za słowa, jeśli nie czytasz ze zrozumieniem tekstu i nie śledzisz rozwijającej się rozmowy, to nie moja wina. 

Myślę, że w tym wątku napisano już tyle, że nie potrzeba kolejnej pyskówki. Ja w każdym razie skorzystam z rady kolegi i wyłączę powiadamianie o nowych postach bo jakoś już mi się nie chce czytać kolejnych mądrości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

13 minut temu, Jano napisał:

ale nazywanie przewymiarowanej esy warbirdem to gruba przesada

 

    a pisanie na jej podstawie poradników dla ogółu warbirdów -ba nawet nieśmiała próba rozciągnięcia tego  dla ogółu dolnopłatów  to jeszcze większa przesada...

Podobnie jak wyjaśnianie   zachowań modelu danymi z prawdziwych pełnowymiarowych "ptaków" 

                                                                                                                                                                                                  

Porada -złota myśl

                           gdy zgubisz się na pustyni -najlepiej wystrzelić może ktoś usłyszy... wystrzel Winnetou  -nie mogę "strzały mi się skończyły"

                                                                                                                                                                                                                                                                                           howgh   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, jarek_aviatik napisał:

Może kolega @Shockcię lubi bo jesteś fajny i jesteś fajny.

 

 

Nie wiem jakie to ma znaczenie co napisałeś . Jestem zupełnie bezstronny i nie zajmuję stanowiska żadnej strony.

To że prywatnie poznałem Arka i uważam że jest ok to prawda.

Wiem tylko jedno, że Twoje słowo nie warte jest funta kłaków... Wiedza to jedno, charakter to drugie...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, jarek996 napisał:

 

To ja napisze po Twojemu ; NIE , WARBIRD nie stawia sporych oporow , ale zgodze sie ze opory stawia wysuniete w warbirdzie  podwozie i klapy.

Piszesz pokretnie i wychodza takie bzdety.

 

Jeszcze raz ; 

 

-  warbird NIE stawia duzych oporow.

- warbird ( ale tez samolot pasazerski , transportowy , strazacki i szkolno - treningowy ) stawia duze opory z wysunietym podwoziem i klapami. 

 

Pamietaj , ze piszesz poradnik dla poczatkujacych i im moze cos "umnkac" z Twoich madrosci .

Wiec jeszcze raz ; WARBIRD NIE STAWIA DUZYCH OPOROW

 

ADIOS !

 

 

no to już szczyt ....  wszystkiego. Nie bo klapy nie należą do samolotu, z kontekstu jasno wynika o co chodziło ...
a teraz uwaga z drugiej strony żeby jeszcze zamieszać .... chmmm to na co te 1600 KM ?  skoro warbird nie stawia oporu popylając 600 km/h :P no ale to już jest inny temat :D 

Samoloty mają znacznie mniejsze podwozie w stosunku do całego samolotu, skrzydła o większym wydłużeniu, doskonałość znacznie lepsza 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.