Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
6 minut temu, AKocjan napisał:

@d9Jacek, kiedy śmigło nie jest napędzane, przepływ powietrza wokół niego powoduje jego obracanie. Wtedy śmigło generuje bardzo duży opór. 

 

tak sądzisz??? że zawsze  się obraca ??? znaczy to śmigło ?

co do oporu to zgoda , w duzym lotnictwie aby ten opór zmniejszyc to ustawia sie  smigło w "chorągiewkę "

Opublikowano
11 minut temu, AKocjan napisał:

@jarek996 ale za co mam przeprosić, my cały czas tutaj rozmawiamy o lądowaniu, w takiej konfiguracji samoloty stawiają spore opory (warbirdy) ?

 

 

Jestes jednak NIEREFORMOWALNY ! Dyskusja z Toba to jak walka z "wiatrakowaniem" ?

 

Zebys nie pisal , ze cos wyrwalem z kontekstu , to prosze ( W dniu 25.02.2020 o 23:39, AKocjan napisał: Warbird  stawia spore opory aerodynamiczne ) .

 

Po tym "idiotyzmie " powienes ( kazdy z nas by niezwlocznie zrobil " napisac ; SORRY chlopaki , mialem na mysli WARBIRDA z wysunietym "wszystkim" do ladowania i z podwieszonymi bombami .

 

 

To moj ostatni post . Rob tak dalej , a bedziesz do siebie pisal te pseudo poradniki ...........

Opublikowano
  15 minut temu, AKocjan napisał:

@d9Jacek, kiedy śmigło nie jest napędzane, przepływ powietrza wokół niego powoduje jego obracanie. Wtedy śmigło generuje bardzo duży opór. 

 

tak sądzisz??? że zawsze  się obraca ??? znaczy to śmigło ?

co do oporu to zgoda , w duzym lotnictwie aby ten opór zmniejszyc to ustawia sie  smigło w "chorągiewkę "

 
  •  zapytałem  Cię o coś ??
  •  
Opublikowano
14 minut temu, d9Jacek napisał:

tak sądzisz??? że zawsze  się obraca ??? znaczy to śmigło ?

co do oporu to zgoda , w duzym lotnictwie aby ten opór zmniejszyc to ustawia sie  smigło w "chorągiewkę "

tak jak najbardziej, w modelach w dużej większości skok śmigła jest stały, więc w chorągiewkę nie ustawisz, elektryk każdy może wiatrakować, pytanie jakie obroty ma śmigło na jałowych obrotach w spalinie 

@d9Jacek  nie zawsze, szczególnie przy spalinach, ja rzadko tego używam przy lądowaniu, przeważnie schodzę na delikatnym ciągu

 

"tak najbardziej" w sensie chorągiewki 

 

Opublikowano

no więc g... prawda,  jak Ci w  spalinie  zgaśnie  silnik  to śmigło Ci się nie obraca tylko stoi jak kij............

"pytanie jakie obroty ma śmigło na jałowych obrotach w spalinie "  co to ma wspólnego  z Twoim "wiatrakowaniem " ??? pracujące śmigło nie stawia oporu o którym piszesz ?

w kwestii formalnej , nie ma "dużej  większości " tak  jak i nie ma dwóch alternatyw

generalnie,  pisząc ten swój nazwijmy to eufemistycznie  poradnik,  przyjąłeś przypadek szczególny ,  a mianowicie elektryki

Opublikowano

@jarek_aviatik  w czasie drugiej wojny światowej niektóre śmigła nie miały możliwości ustawienia  w chorągiewkę (pierwsze hurricany, spitfire'ry, I-16,  miały śmigła o stałym skoku. Pytanie czy wszystkie o zmiennym skoku był w stanie ustawić śmigło w chorągiewkę - tego nie wiem

A teraz moje pytanie:
gdzie ja napisałem, że obecnie nie ma sposobów na radzenie sobie z tym problemem? 
to już jest lekka przesada...   

6 minut temu, d9Jacek napisał:

no więc g... prawda,  jak Ci w  spalinie  zgaśnie  silnik  to śmigło Ci się nie obraca tylko stoi jak kij............

"pytanie jakie obroty ma śmigło na jałowych obrotach w spalinie "  co to ma wspólnego  z Twoim "wiatrakowaniem " ??? pracujące śmigło nie stawia oporu o którym piszesz ?

w kwestii formalnej , nie  "dużej  większości " tak  jak i nie ma dwóch alternatyw

generalnie,  pisząc ten swój nazwijmy to eufemistycznie  poradnik,  przyjąłeś przypadek szczególny ,  a mianowicie elektryki

 

18 minut temu, AKocjan napisał:

"nie zawsze, szczególnie przy spalinach"

 

 

 

a jak ja napisałem ??? 

Opublikowano
15 minut temu, AKocjan napisał:

elektryk każdy może wiatrakować

 

i po raz kolejny się mylisz. Większość elektryków nie może "wiatrakować"   -po prostu minimalne obroty większości obecnych  napędów elektrycznych są zbyt duże żeby hamować śmigłem o stałym skoku. 

Napęd elektryczny bldc bez sensorów zazwyczaj ma obroty minimalne poniżej których nie może pracować.    Albo napęd stoi -albo wskakuje na powiedzmy około 1000obr/m lub więcej. Te 1000 to luźny przykład -zależy to od konkretnego silnika i regla. Poniżej tych minimalnych typowy  napęd elektryczny  jest niestabilny.

Albo się wyłącza -zwalnia a potem przestaje zwalniać tylko się zatrzymuje 

-albo zaczyna szarpać -robiąc próby kolejnych rozruchów i np. zrywając synchro.

 

jako inżynier -oducz się bezkrytycznego  stosowania słów zawsze, nigdy -bo zazwyczaj są wyjątki.    i takie kategoryczne opinie wprowadzają innych w błąd.

Opublikowano
14 minut temu, latacz napisał:

 

i po raz kolejny się mylisz. Większość elektryków nie może "wiatrakować"   -po prostu minimalne obroty większości obecnych  napędów elektrycznych są zbyt duże żeby hamować śmigłem o stałym skoku. 

Napęd elektryczny bldc bez sensorów zazwyczaj ma obroty minimalne poniżej których nie może pracować.    Albo napęd stoi -albo wskakuje na powiedzmy około 1000obr/m lub więcej. Te 1000 to luźny przykład -zależy to od konkretnego silnika i regla. Poniżej tych minimalnych typowy  napęd elektryczny  jest niestabilny.

Albo się wyłącza -zwalnia a potem przestaje zwalniać tylko się zatrzymuje 

-albo zaczyna szarpać -robiąc próby kolejnych rozruchów i np. zrywając synchro.

 

jako inżynier -oducz się bezkrytycznego  stosowania słów zawsze, nigdy -bo zazwyczaj są wyjątki.    i takie kategoryczne opinie wprowadzają innych w błąd.

 

Zaraz sie dowiesz , ze KAZDY , ale KAZDY z wysunietymi klapami i bombami podwieszonymi pod skrzydlami  ?

 

Uppps ! Mialem NIC nie pisac........               To bylo OSTATNI raz ;)

 

Opublikowano

@jarek996, udało mnie się to wreszcie znaleźć, to inny wątek (poradnik dotyczący przeciągnięcia karta 11) - a pełna moja wypowiedź brzmiła:
"2. Nie wiem jaki ma związek stroma ścieżka podejścia z problemem osiągnięcia właściwego kąta natarcia. Warbird  stawia spore opory aerodynamiczne, więc łatwo utrzymać w niej właściwą prędkość redukując moc. Jaka pułapka na wykresie ? Bo to raczej dla większych liczb Reynoldsa patrząc na wartość Cz w konfiguracji gładkiej. Mógłby Pan pokazać charakterystykę Cz od CX ? Poza tym te 3 stopnie to dość poważnie ograniczony zakres przez Pana - (od -3 do około 5 stopni  nic  się nie stanie) "

Tutaj jasno wynika z kontekstu, że chodzi o podejście do lądowania.  Dlaczego więc wybiórczo wykorzystujesz fragment tekstu ? Co to ma być ? 

Opublikowano
39 minut temu, AKocjan napisał:

@jarek_aviatik  w czasie drugiej wojny światowej niektóre śmigła nie miały możliwości ustawienia  w chorągiewkę (pierwsze hurricany, spitfire'ry, I-16,  miały śmigła o stałym skoku. Pytanie czy wszystkie o zmiennym skoku był w stanie ustawić śmigło w chorągiewkę - tego nie wiem
 

Może kolega @Shockcię lubi bo jesteś fajny i jesteś fajny.

Napisałeś o lekkiej przesadzie - kiedy ja K...A pisałem o ustawianiu w chorągiewkę.

Gubisz się w tych swoich kłamstwach i bredniach.

Idę na piwo - ja też muszę odreagować.

 

Opublikowano
40 minut temu, AKocjan napisał:

A teraz moje pytanie:
gdzie ja napisałem, że obecnie nie ma sposobów na radzenie sobie z tym problemem? 
to już jest lekka przesada...

Wybiórczo sobie wybierasz moje komentarze - nadal  O_O 

cześć z chorągiewką dotyczy tylko WWII .... proszę naprawdę :D to już jest zabawne 

Opublikowano

To ja napiszę taki mini poradnik.

Tam na górze jest przycisk [Obserwujesz]

Zamierzam go nacisnąć i kliknąć [Przestań obserwować]

 

image.png.09e3ddeb9276821de8a80fbab222c199.png

 

Aaa, co za błoga cisza....

Opublikowano
19 minut temu, AKocjan napisał:

@jarek996, udało mnie się to wreszcie znaleźć, to inny wątek (poradnik dotyczący przeciągnięcia karta 11) - a pełna moja wypowiedź brzmiła:
"2. Nie wiem jaki ma związek stroma ścieżka podejścia z problemem osiągnięcia właściwego kąta natarcia. Warbird  stawia spore opory aerodynamiczne, więc łatwo utrzymać w niej właściwą prędkość redukując moc. Jaka pułapka na wykresie ? Bo to raczej dla większych liczb Reynoldsa patrząc na wartość Cz w konfiguracji gładkiej. Mógłby Pan pokazać charakterystykę Cz od CX ? Poza tym te 3 stopnie to dość poważnie ograniczony zakres przez Pana - (od -3 do około 5 stopni  nic  się nie stanie) "

Tutaj jasno wynika z kontekstu, że chodzi o podejście do lądowania.  Dlaczego więc wybiórczo wykorzystujesz fragment tekstu ? Co to ma być ? 

 

To ja napisze po Twojemu ; NIE , WARBIRD nie stawia sporych oporow , ale zgodze sie ze opory stawia wysuniete w warbirdzie  podwozie i klapy.

Piszesz pokretnie i wychodza takie bzdety.

 

Jeszcze raz ; 

 

-  warbird NIE stawia duzych oporow.

- warbird ( ale tez samolot pasazerski , transportowy , strazacki i szkolno - treningowy ) stawia duze opory z wysunietym podwoziem i klapami. 

 

Pamietaj , ze piszesz poradnik dla poczatkujacych i im moze cos "umnkac" z Twoich madrosci .

Wiec jeszcze raz ; WARBIRD NIE STAWIA DUZYCH OPOROW

 

ADIOS !

 

 

  • Lubię to 1
Opublikowano

QM,ja nie mam nic przeciw poradnikom,  inżynierom i nie jestem złośliwy ale nazywanie przewymiarowanej esy warbirdem to gruba przesada.

  • Lubię to 1
Opublikowano
5 godzin temu, AKocjan napisał:

 

@Emhyrion do Ciebie pytanie, gdzie ja napisałem że ma to być ciasny łuk ???????????? 


To była swego rodzaju kompilacja:  nawiązania do Twojego lądowania F4 z ciasnym zakrętem przed ostatnią prostą, odpowiedź na pytanie kolegi o oporach i takie tam. Nie łap mnie za słowa, jeśli nie czytasz ze zrozumieniem tekstu i nie śledzisz rozwijającej się rozmowy, to nie moja wina. 

Myślę, że w tym wątku napisano już tyle, że nie potrzeba kolejnej pyskówki. Ja w każdym razie skorzystam z rady kolegi i wyłączę powiadamianie o nowych postach bo jakoś już mi się nie chce czytać kolejnych mądrości. 

Opublikowano

 

13 minut temu, Jano napisał:

ale nazywanie przewymiarowanej esy warbirdem to gruba przesada

 

    a pisanie na jej podstawie poradników dla ogółu warbirdów -ba nawet nieśmiała próba rozciągnięcia tego  dla ogółu dolnopłatów  to jeszcze większa przesada...

Podobnie jak wyjaśnianie   zachowań modelu danymi z prawdziwych pełnowymiarowych "ptaków" 

                                                                                                                                                                                                  

Porada -złota myśl

                           gdy zgubisz się na pustyni -najlepiej wystrzelić może ktoś usłyszy... wystrzel Winnetou  -nie mogę "strzały mi się skończyły"

                                                                                                                                                                                                                                                                                           howgh   

Opublikowano
25 minut temu, jarek_aviatik napisał:

Może kolega @Shockcię lubi bo jesteś fajny i jesteś fajny.

 

 

Nie wiem jakie to ma znaczenie co napisałeś . Jestem zupełnie bezstronny i nie zajmuję stanowiska żadnej strony.

To że prywatnie poznałem Arka i uważam że jest ok to prawda.

Wiem tylko jedno, że Twoje słowo nie warte jest funta kłaków... Wiedza to jedno, charakter to drugie...

 

Opublikowano
13 minut temu, jarek996 napisał:

 

To ja napisze po Twojemu ; NIE , WARBIRD nie stawia sporych oporow , ale zgodze sie ze opory stawia wysuniete w warbirdzie  podwozie i klapy.

Piszesz pokretnie i wychodza takie bzdety.

 

Jeszcze raz ; 

 

-  warbird NIE stawia duzych oporow.

- warbird ( ale tez samolot pasazerski , transportowy , strazacki i szkolno - treningowy ) stawia duze opory z wysunietym podwoziem i klapami. 

 

Pamietaj , ze piszesz poradnik dla poczatkujacych i im moze cos "umnkac" z Twoich madrosci .

Wiec jeszcze raz ; WARBIRD NIE STAWIA DUZYCH OPOROW

 

ADIOS !

 

 

no to już szczyt ....  wszystkiego. Nie bo klapy nie należą do samolotu, z kontekstu jasno wynika o co chodziło ...
a teraz uwaga z drugiej strony żeby jeszcze zamieszać .... chmmm to na co te 1600 KM ?  skoro warbird nie stawia oporu popylając 600 km/h :P no ale to już jest inny temat :D 

Samoloty mają znacznie mniejsze podwozie w stosunku do całego samolotu, skrzydła o większym wydłużeniu, doskonałość znacznie lepsza 

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.